pakistanbotia som jagar den andra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    pakistanbotia som jagar den andra

    jag har två pakistanbotia som verkar trivas nu i mitt kar,men till saken hör att den ena av dom jagar den andre? Den som jagar är lite större och är lite blekare,den som blir jagad är lite mindre och starkare i färgen,men dom verkar inte fara illa av det,men har ni någon fundering varför dom gör så här? är dom för få?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Scalara
    • June 2006
    • 415

    #2
    Om pakistanbotian är som praktbotian så gör dom så. Mina praktbotier är helvilda De kan ligga och sova lugnt, för att sekunden senare dra iväg och jaga varandra, simma under och över varandra, osv...
    Läs i tråden om Praktbotia så får du se.

    Det är väl i alla fall roligt när det är lite fart i karet ellerhur

    MVH: Scalara
    Min Zoon (mina bilder) http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=910806

    "Om du kan behålla ditt lugn när alla andra tappar huvudet, så är det mycket möjligt att du inte har fattat vad som händer." J.Kerr

    Kommentar

    • Eurydike
      • September 2004
      • 931

      #3
      De gör så. Har haft flera olika sorters botior och de jagar varanda, dansar runt varands, tumlar runt, "sover" på varandra, trängs tillsammans i små hålor...Så det torde vara helt normalt. Kan det vara någon sorts rang inom stimmet som ska upprätthållas kanske?

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        ja men den som jagar den andre leker inte, den jagar in den i javaorbunken och sen får den inte visa sig. Det handlar säkert om rang. ska nog köpa två till när jag skaffar större akvarium,ska göra det imånadskiftet.
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          suck,nu börjar den jagade klia sig åxå.jag tror att den blir stressad av den andre.vad tror ni?
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          • Scalara
            • June 2006
            • 415

            #6
            Ja då kan det mycket väl vara en fråga om rang dem emellan. Kliandet kan bero på stress pga detta. Köp några fler om det är så illa, om du har möjlighet förstås? Det blir i alla fall lite mer uppdelat på "jagandet" då

            MVH: Scalara
            Min Zoon (mina bilder) http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=910806

            "Om du kan behålla ditt lugn när alla andra tappar huvudet, så är det mycket möjligt att du inte har fattat vad som händer." J.Kerr

            Kommentar

            Arbetssätt...