stimmar med malen (=

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pehpsii
    • July 2006
    • 69

    stimmar med malen (=

    Jag hade förut en silvermal (Schilbe mystus) i ett litet 50liters akvarium, men eftersom vi skulle ha en kampfiskhane där så bestämde jag mig för att vi skulle flytta över honom till mitt större akvarium där jag har mina tigerbarber istället.
    Flytten gick bra och han har nu varit i där i 2 dagar. Imorse är jag kom och tände ljuset och gav dem fruckost såg jag något roligt. Lilla Spike (silvermalen) simmar med barbstimmet som om han var en i gänget. Det är ju roligt att de kommer överrens iallafall, men det ser kul ut. (=
    Senast redigerad av Pehpsii; 13 July 2006, 13:03.
    Älskade rabarber!
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    #2
    Det är mycket som är konstigt i akvarievärlden i vårat 400 l mal kar stimmar siamesiska algätare med filamentosabarber men i vårat 260l kar har vi 30st kardinaltetror som inte stimmar alls.

    Thomas
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com

    Kommentar

    • Pehpsii
      • July 2006
      • 69

      #3
      dedär fiskarna. *skakar på huvudet*
      (=
      Älskade rabarber!

      Kommentar

      • Scalara
        • June 2006
        • 415

        #4
        Min Leopardpansarmal stimmar ibland gärna med praktbotierna i mitt kar Han kan förstås inte hålla deras fart, men oj vad skoj det ser ut
        Annars leker han och dansar med de andra Coryoras (där han hör hemma), men det är kul när de samsas sådär!

        MVH: Scalara
        Min Zoon (mina bilder) http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=910806

        "Om du kan behålla ditt lugn när alla andra tappar huvudet, så är det mycket möjligt att du inte har fattat vad som händer." J.Kerr

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          kardinaltetror stimmar mer eller mindre bara vid fara annars vimlar dom mest runt enligt den erfarenhet jag har.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Scalara
            • June 2006
            • 415

            #6
            Rödmunstetrorna stimmar mest hela tiden

            Scalara
            Min Zoon (mina bilder) http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=910806

            "Om du kan behålla ditt lugn när alla andra tappar huvudet, så är det mycket möjligt att du inte har fattat vad som händer." J.Kerr

            Kommentar

            Arbetssätt...