Odlingsvalörer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    Odlingsvalörer

    Jag har lyckats att odla fram Drottningrasborer(Trigonostigma espei) och nu undrar jag hur man gör när det gäller att föra in min lyckade odling på denna art till odlingslistan.

    Måste man vara medlem i en förening isf vet du om det finns ngn förening för skåne i den Nord Västra delen?
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Grattis! Kul!

    Kolla: http://www.akvariet.tripnet.se/

    Där finns all information du behöver.

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      Tack Erik..
      Kollade där och det verkar som man måste vara med i en förening hmm vet ngn kanske om det finns en förening i Nord Västra Skåne alla föreninga verka ju ligga typ minst 10 mil härifrån, och man vill ju gärna avra lite aktiv isf.
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        Denna förening är nog den närmaste
        Hitta pålitliga byggarbetare för ditt projekt! Besök vår webbplats för information om erfarna yrkesverksamma inom byggbranschen.
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Ursprungligen postat av Guy Palm
          Denna förening är nog den närmaste
          http://www.nvsa.se/
          Hej Guy

          Kommer du in på den länken för jag kommer inte in på den, funderar skarp på att gå med i Halland visst jag kan inte vara aktiv men huvuddelen av min fisk kommer ju från det hållet eller rättare sagt från Åled och faktiskt så köpte jag mina drottningrasbora i Åled då det var Zoopetträff nu i år..
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • Erik...
            • May 2006
            • 1459

            #6
            Lite mycket jobb kanske men det borde gå att bilda en lokal förening och ansluta till SARF, vet inte hur stor orten du bor i är eller hur stor ort som finns inom rimligt avstånd för att vara aktiv, men det är säkert inte omöjligt att på något sätt skamla ihop nog med folk för att det ska vara meningfullt att iaf träffas i bland och utbyta lite erfarenheter och odlingsresultat.

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              #7
              Fått tag på NVSA genom djurportalen skulle skicka lite info till mig så får vi se Tack för hjälpen.
              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              Arbetssätt...