pakistanbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    pakistanbotia

    Idag har jag köpt två pakistanbotior,dom verkar jättehärliga! . Jag läste här på zoopet att dom behöver minst 100l akvarium, själv har jag bara 70 stackarna... Tror ni att dom kommer att fara illa eller kanske dom blir invand eller nått? vill ju att dom ska må bra. Jag har 7 neontetror och två dvärgurami + dessa två busar... är det för mycket fisk?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Jag tror inte de kommer att lida av det, 70liter är inte så långt i från 100, problemet är väl att de behöver både mycket simutrymme och gömställen, som sagt du kan ta det lugnt. Akvariet är inte direkt överbefolkat.

    Kommentar

    • EEE
      • March 2006
      • 94

      #3
      Har haft pakistanbotior med neontetror funkade inget bra, hade tjugo från början men till slut blev dom bara åtta.

      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #4
        Skulle ha varit fler botior bara, de trivs bäst i stim. Två stycken är lite knapert. Minst fyra-fem stycken men då tar de å andra sidan upp väldigt mycket plats i akvariet. Om man går efter den kända regeln om 1cm fisk per liter vatten så skulle det göra 48 liter på fyra stycken...
        Dvärgbotior hade nog varit ett bättre val till ditt akvarium men du kanske inte ville byta fiskar?
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          Jag avaktar lite och ser efter hur det går, det verkar gå bra iallafall Tack för era svar
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          • Hella2
            • July 2005
            • 1158

            #6
            Måste få fråga.är dessa fiskar grävare eller nått? jag har två botior men ser bara en jag har sökt överallt men finner bara en,kan den ha kommit i kläm nånstans tro,70l är ju inte så mycket att söka igenom...hmm..mycket konstigt
            Man blir aldrig fullärd ....

            Kommentar

            • anna7607
              • November 2005
              • 1440

              #7
              min ena botia klämmer in sig bakom pumpen =), dom trivs i gråttor, har man många botior kan dom tydligen bli lättare skygga, mina är jätte mysiga och framme när man är vid akvariet =)
              lev livet medans de är värt att levas

              Kommentar

              • Hella2
                • July 2005
                • 1158

                #8
                Ursprungligen postat av anna7607
                min ena botia klämmer in sig bakom pumpen =), dom trivs i gråttor, har man många botior kan dom tydligen bli lättare skygga, mina är jätte mysiga och framme när man är vid akvariet =)
                Den var bakom pumpen!
                Man blir aldrig fullärd ....

                Kommentar

                • anna7607
                  • November 2005
                  • 1440

                  #9
                  ha ha...ja du ser, dom gillar att va bakom pumpen, grannens botia har oxå sitt tillhåll där =)
                  lev livet medans de är värt att levas

                  Kommentar

                  • Hella2
                    • July 2005
                    • 1158

                    #10
                    nu är mina botior som vanligt igen äter och mår bra kul
                    Man blir aldrig fullärd ....

                    Kommentar

                    • Inka
                      • July 2005
                      • 1233

                      #11
                      De är ju underbara!
                      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                      www.kvitter.n.nu

                      Kommentar

                      Arbetssätt...