Hjälp tack!! Äter slöjstjärtar ciklid rom/yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • -= Emilio =-
    • April 2006
    • 226

    Hjälp tack!! Äter slöjstjärtar ciklid rom/yngel?

    Har fått ett litet akvarium som jag ska ha till min blivande malawi ciklid..

    Men.. Mitt problem är att jag fick även med 2 slöjstjärtar, som jag inte vill ha ihjäl. Dom är för tillfället i en liten "guldfisk" skål..

    Men jag jag stoppa ner dom till cikliden eller finns det nån risk då att dom käkar upp rom/ynglena från cikliden?

    Någon som vet, skulle gärna stoppa ner dom men vill inte göra den innan jag vet..?
    - Juwel Vision 260 -

    - Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

    - Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Inte bara en risk, de gör det.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • -= Emilio =-
      • April 2006
      • 226

      #3


      Okey.. Det kanske var en dum fråga men jag har aldrig haft slöjstjärtar förut, och tänkte om dom kanske var lika snälla som dom ser ut.. Hehe..

      Då får dom vara kvar i skålen, hur trist det än är för den, tills jag vet vad jag ska göra med dom..

      Tack ialf =)
      - Juwel Vision 260 -

      - Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

      - Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

      Kommentar

      • Insomniac
        • December 2004
        • 310

        #4
        Ursprungligen postat av -= Emilio =-

        Då får dom vara kvar i skålen, hur trist det än är för den, tills jag vet vad jag ska göra med dom..
        Köp en plastcontainer på Ikea och ett filter. En mycket billig och bra lösning! Slöjstjärtar skitar ner mycket och de kommer inte att klara sig länge i skålen tyvärr.

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          prata med din lokala zooaffär så kan dom antagligen ta emot fiskarna.

          eller sätt ut bortskänkes annons
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • -= Emilio =-
            • April 2006
            • 226

            #6
            Ahh, perfekt..

            Det ska jag göra.. Byter en del av vattnet varje dag nu så att dom överlever så länge alf..
            - Juwel Vision 260 -

            - Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

            - Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

            Kommentar

            Arbetssätt...