Hur många?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lena123
    • January 2006
    • 336

    Hur många?

    Hur många Siamesiska algätare kan man ha i ett 375 l? När jag var i affären och skulle köpa så sa hon 2 st. Läser här att en del har många mera i sina kar.
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    #2
    Det beror väl på hur mycket annan fisk du har. Tycker definitivt att du ska skaffa fler än två, de gillar att äta och vila tillsammans och är roligast att titta på om de är några stycken. Har tre i mitt 363 liters men skulle nog ha haft ett par till.
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

    Kommentar

    • Lena123
      • January 2006
      • 336

      #3
      Ursprungligen postat av join4t
      Det beror väl på hur mycket annan fisk du har. Tycker definitivt att du ska skaffa fler än två, de gillar att äta och vila tillsammans och är roligast att titta på om de är några stycken. Har tre i mitt 363 liters men skulle nog ha haft ett par till.
      Ska flytta över en del fisk till 100 l, när ynglena blir borta. Då har jag plats för mer Siameser. Trodde att det kunde bli "bråk" om man hade fler än 2. Blir till att skaffa flera senare då. Mina två håller ihop hela tiden, väldigt sällan man ser dom ensamma.

      Kommentar

      • Thomas&Anna
        • January 2006
        • 1030

        #4
        vi har 6st på 400l
        Thomas & Anna

        www.annaothomas.com

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Ursprungligen postat av join4t
          Det beror väl på hur mycket annan fisk du har. Tycker definitivt att du ska skaffa fler än två, de gillar att äta och vila tillsammans och är roligast att titta på om de är några stycken. Har tre i mitt 363 liters men skulle nog ha haft ett par till.
          Fast de blir ju ganska stora. Funderar på om jag ska ha 2 eller 3 i mitt 312 liters. Inte fler iaf.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...