Funderingar kring en Praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Madguppy
    • April 2006
    • 177

    #16
    ja, artikeln var ypperlig. tack!

    Kommentar

    • desiredillusion
      • February 2006
      • 512

      #17
      Sykdommen "skinny disease"

      Etter å ha lest artikkelen (bra artikkel, bytheway), lurer jeg på om min lille Emil har denne sykdommen; Skinny disease... han er bare fire-fem cm (bare barnet ennå, går jeg utifra), og han oppfører seg normalt i henhold til oppførsel, mating osv. For to dager siden fikk han flytte over i en større tank, så han gjerne kan vokse litt. Problemet er at etter å ha lest om denne sykdommen, misstenker jeg at han kanskje kan ha dette, siden han har en liten spiss på ryggen, den er ikke avrundet, og beskrivelse av denne sykdommen er jo at en "knivrygg" kan opptre... han ser derimot ikke avmagret ut... Jeg er heller ikke helt sikker på hvor lenge han har hatt dette ( ), da jeg ikke har sett spesielt etter det.... men om han har hatt det lenge, er det noen som vet på hvilken måte han påvirkes av det? Han får nå variert kost, og vannkvalitetene er bra. Han blir heller ikke plaget av andre fisker, og har mange gjemmesteder oppi den nye tanken, bestående av både planter og røtter.
      Noen som vet?
      Takknemlig for alle svar
      I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

      Kommentar

      • svedmark
        • August 2006
        • 57

        #18
        Hur snabbt växer praktbotia? jag har fyra stycken i mitt 110 liter nu, har fått en diel med djuraffären om att de får tillbaka dom när de växt ur mitt akvarium, men enligt dem skulle det ta tre fyra år till dess?

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          #19
          Jag har +20 st Praktbotior i mitt 1400liters akvarie ihop med lite annan fisk såsom, Silverhajar, L-malar, Denisoniibarber, Kuhliiålar, Eldål, Australiensisk Arowana...
          Mina Praktbotior har storleken från 5cm upp till en bit över 20, men inte märks det att dom växer i något rasande tempo precis. Min Arowana köptes för snart ett år sedan och DEN har växt, likaså Eldålen och Denisoniibarberna.
          Att Praktbotior vill va flera hellre än att ha svängrum e mitt tips.. Det med stimfisk stämmer hur bra som helst.
          Dom får all slags frysmat, pellets, algtabletter och ävern räkor och musslor. ALLT slinker ner.
          Senast redigerad av Torstensson; 29 August 2006, 22:29.

          Kommentar

          Arbetssätt...