Okunniga eller sälj galna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #46
    Ursprungligen postat av maricici
    guppyn 28
    för mej ja gav 19.50 per endlers guppy.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Drabant
      • March 2006
      • 26

      #47
      Ursprungligen postat av andreassofus
      man går ju till exempel inte o köper en hund eller häst om man inte vet nåt
      Med häst är det ju i princip omöjligt då man måste ha stallplats. Dock är det allt för vanligt att folk köper både hund och katt utan att de vet vad de ger sig in på.

      Kommentar

      • maricici
        • March 2006
        • 303

        #48
        Ursprungligen postat av Drabant
        Med häst är det ju i princip omöjligt då man måste ha stallplats. Dock är det allt för vanligt att folk köper både hund och katt utan att de vet vad de ger sig in på.
        Dom som vill veta vad dom gör för fel och vill lära sig mera förtjänar i alla fall ett seriöst svar tycker jag.
        I
        MY

        Kommentar

        • Krax
          • December 2005
          • 1329

          #49
          Ursprungligen postat av Kramfors
          Kunden frågar, visst kan jag ha 3 Guldfiskar i ett 25 liters akvarium, då är kunden redan inställd på att det går och vill ha det bekräftat
          Jag förstår. Själv har jag extremt lite fisk i mina akvarier. 4 guppy i 54 liter och 10 guppy med en liten ancistrus i 144 liter just nu.

          Ibland får jag kommentaren att mina fiskar är små, få, fula och skygga. Folk i allmännhet gillar stora färgglada fiskar som syns hela tiden. Alltså alldeles för stora och för många fiskar i för små akvarier.

          Det måste vara jobbigt för akvariehandlarna att veta om det, samtidigt som de måste sälja så mycket som möjligt utan att folk blir förbannade och känner sig lurade. Jag är inte avundsjuk på dom.

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #50
            Ursprungligen postat av Krax
            4 guppy i 54 liter
            vänta bara haha

            nä stå å sälja fiskar är väl inte direkt en höjdare alla gånger men tror nog också att säljarna lär sej rätt fort vilka konsumenter som lyssnar och vilka som slår dövörat till
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Krax
              • December 2005
              • 1329

              #51
              Fyra hannar! Hahahaha

              Skrattar bäst som skrattar sist...

              Kommentar

              • cri
                • September 2002
                • 700

                #52
                Ursprungligen postat av Drabant
                Med häst är det ju i princip omöjligt då man måste ha stallplats. Dock är det allt för vanligt att folk köper både hund och katt utan att de vet vad de ger sig in på.
                Hm, Divonne kapplöpnings bana sålde ett 4 årigt fullblod som endast löpt på bana till en nybörjare som trodde att hästar skos var 6 månad. Vi hjälptes åt att rida in hästen till henne och hon gick diverse utbildningar därtill...

                Hon hopp tävlar med hästen idag och utbildade sig till instruktör.
                Mvh, cri

                Kommentar

                Arbetssätt...