Hej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martal
    • May 2004
    • 618

    Hej

    Hej:-)
    Blir bARA EN ANING NERVÖS EFTERSOM INGENTING HÄNDER!!!.
    TRÅDAR/INLÄGG KAN INTE STÅ STILLA.
    sLÖJSTJÄRT INTE SÅ SVÅRT MEN SAMTIDIGT KUNSKAP.
    nÅGON SOM HÅLLER MED MIG???
    ursäkta mig råkade trycka på caps lock
    Senast redigerad av martal; 26 March 2006, 22:49.
    Det här behöver du veta
    www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Vågar man skriva på denna delen av forumet? Man får ju sig en tjottablängare så det heter duga hela tiden.... Avstår därför att överhuvudtaget svara på trådarna i denna delen av forumet ! Undra om det är lika många som också låter bli att fråga av den anledningen eller har zoopet blivit ett elitforum för alla som inte har slöjstjärt??
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • martal
      • May 2004
      • 618

      #3
      hEJ:-)
      Det roliga var att jag faktiskt råkade trycka på Caps lock.Helt omedvetet:-)
      Det finns 1,9 miljoner akvarier i Sverige.
      Helt överlägset andra djur:-):-)
      Hur många har slöjstjärt????
      75% 50%???
      Bara en gissning.
      Jag har inget behov att framhäva mig själv däremot tycker jag att zoopet.com samt akvarieguiden.se är de mest "seriösa" akvariesaiterna.l
      :-) MVH Marita
      Det här behöver du veta
      www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Det kan nog vara så, det har kommit frågor om Slöjstjärt till mig som privat medelande och 113 st frågor som ställts om Slöjstjärt till klubben den här månaden, därav några som jag känner igen från Zoopet forum.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          Ursprungligen postat av Kramfors
          Det kan nog vara så, det har kommit frågor om Slöjstjärt till mig som privat medelande och 113 st frågor som ställts om Slöjstjärt till klubben den här månaden, därav några som jag känner igen från Zoopet forum.
          Det upplever jag som skrämmande faktiskt, att man inte vågar ställa frågor här!! Och definitivt att man inte vågar svara!! Undrar om alla slöjisar i Sverige är hjälpta av det? Jag tycker det är beklagansvärt att så många (vågar man kalla de flesta för nybörjare?) har bemötts på ett överlägset sätt och fått felaktiga tips!

          Som du skriver Marita så måste ju det säljas en hel del slöjisar till en hel del människor i Sverige och därför borde aktiviteten i denna delen av forumet vara större...

          Nä, goafton slöjstjärtowners och resten... Lite kul att du tar upp det för jag har vädrat tanken flera gånger men inte skrivit det... Visst var det mer drag för några år sedan??
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Skickar en länk...
            När jag först började skriva här för ett år sedan ungefär var det en intensiv och rolig dialog man kunde föra med andra hållare av guldfisk. Nu tycker jag det hela stagnerat, antalet dagliga inlägg är ju minimalt. Vad är det som händer, gott folk ? Var tog glöden vägen ? Högaktningsfullt Gud bevare Tsaren
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • martal
              • May 2004
              • 618

              #7
              Hej:-)
              http:/www.kramfors.com/
              Hej Kramfors.
              Jag har varit ett antal gånger i Kramfors.
              Det bästa är älven samt att det är litet samhälle,jag har ett antal släktingar som bor i Kramfors.
              Mycket vänliga hälsningar Marita:-)
              :-) Marita
              Det här behöver du veta
              www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #8
                Ursprungligen postat av Lenmar
                Vågar man skriva på denna delen av forumet?
                de får man hoppas


                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • martal
                  • May 2004
                  • 618

                  #9
                  Hej Raven.-)
                  Kommentar för kommentar???
                  Med risk att du tycker jag är oförskämd.
                  Har du slöjstjärt???
                  MVH Marita
                  Alltid en kommentar-)
                  :-)
                  Det här behöver du veta
                  www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    #10
                    Hej Martal, Kramfors och min kära vän Lenmar. Jag har ingen guldis alls men älskar att titta på min vän Lenmars slöjisar. Så personliga och välmående.

                    Jag tycker det är fy skam att vissa slänger sig in och kritiserar era älsklingar hej vilt då en del tycker de nästan är missfoster. Fy vad det känns hemskt att skriva så. Jag hoppas att ni som har slöjisar fortsätter att skriva för att få ut er kunskap. Den dag jag skaffar slöjisar så har jag min vän Lenmar. För ingen f*n vågar skriva här, utan att bli påhoppad. Tur att det finns pm att skicka när man vill ha info.

                    Undra om någon skulle kritisera lika mycket om man hade en platy, golden, ancistrus mm.

                    Jag tycker ni är duktiga och modiga som vågar stå för er art!
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • maricici
                      • March 2006
                      • 303

                      #11
                      Förargelseväckande beteende?

                      Ursprungligen postat av Marie J
                      Hej Martal, Kramfors och min kära vän Lenmar. Jag har ingen guldis alls men älskar att titta på min vän Lenmars slöjisar. Så personliga och välmående.

                      Jag tycker det är fy skam att vissa slänger sig in och kritiserar era älsklingar hej vilt då en del tycker de nästan är missfoster. Fy vad det känns hemskt att skriva så. Jag hoppas att ni som har slöjisar fortsätter att skriva för att få ut er kunskap. Den dag jag skaffar slöjisar så har jag min vän Lenmar. För ingen f*n vågar skriva här, utan att bli påhoppad. Tur att det finns pm att skicka när man vill ha info.

                      Undra om någon skulle kritisera lika mycket om man hade en platy, golden, ancistrus mm.

                      Jag tycker ni är duktiga och modiga som vågar stå för er art!
                      Dom skäller nog värre än dom bits.
                      I
                      MY

                      Kommentar

                      • cri
                        • September 2002
                        • 700

                        #12
                        [QUOTE]Vågar man skriva på denna delen av forumet?
                        får man hoppas QUOTE]

                        Hejsan,

                        Om detta har med att göra att jag bad om förflyttning utav "Avla på defekter - etiskt försvarbart?" gjorde jag detta endast för att jag tyckte ämnet/tonen var tuff för yngre och nybörjare.

                        Hoppas det inte togs illa upp.

                        Jag blev ordentligt "ifrågasatt" när jag började skriva här men det som nu glädjer mig är när jag ser de teorier/fakta/siter jag hänvisade till anväds som svar.
                        Mvh, cri

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          #13
                          Ursprungligen postat av martal
                          Har du slöjstjärt???
                          nope och kommer nog aldrig införskaffa en heller.
                          föredrar lite mer snabbsimmande fiskar typ silverhaj men försöker få systra min att köpa ett akvarie då hennes ena unge va intresserad av mitt när dom va på besök i vintras och då skulle en slöjstjärt kunna passa.

                          har inget mot slöjstjärt som sådan men ogillar dom där mest extremma formerna av dom typ denna.
                          Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!


                          men denna va rätt snygg
                          Explore Koitime.com and unlock the secret to an efficient, organized home. Discover effective cleaning tips, organization hacks, and interior design inspirations.
                          Senast redigerad av Raven; 27 March 2006, 19:20.
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Lenmar
                            • February 2004
                            • 6154

                            #14
                            Ursprungligen postat av maricici
                            Dom skäller nog värre än dom bits.
                            Det är ju det de inte gör! För jag skall villigt erkänna att deras kritik biter!! Annars hade jag aldrig slutat engagera mig i att svara i slöjstjärtstrådarna som jag faktiskt gjort tidigare. Om detta var deras syfte så får man ju säga att de inte bara skällde, det bet rätt rejält för det är nästan noll aktivitet i denna forumsdelen medans Kramfors får rejält med pm från personer som har frågor. Rätt eller fel?
                            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              #15
                              Ursprungligen postat av Lenmar
                              Tänkte just detsamma - men ni har ju båda skrivit i tråden...
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              Arbetssätt...