Golfboll???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tikkatikkatini
    • February 2006
    • 181

    #16
    Jag ahr en kompis som har två golfbollar i sitt akvarie, hon ahr haft dom sen ett halvår tebax och de har INTE vänt sig på rygg när de simmar, och de har inte krävt något speciellt foder.. utan hon matar dem med tropical foder..
    de är visseligen dyrare än vanliga slöjjisar som han i akvarie affärn. 75 kostar golfaren och 45 för slöjjisen..
    men hennes mår hur bra som helst.. de går även tesammans med fyra black mollysar.. en hane och tre honor, och har även mal i det..
    Hurra för golfbollen!! dessutom är dom SÖTA! ser ju verkligen ut som de käkat upp en hel golfboll..

    Kommentar

    • Pusslet
      • March 2006
      • 44

      #17
      Åhh, just Golfbollar såg jag för en herrans många år sedan när vi hade ytterligare en zooaffär här på Gotland - men jag brukar fråga i var och varannan när man är överallt, men ingen har någonin sett en, eller vet vad det är - de tittar på mig som om jag är helt crazy...

      Men, men - det blir nog ingen sådan här, eller man ska väl aldrig säga aldrig - brukar dras till de djur som folk i allmänhet tycker ser "osunda" ut...
      Jag får ingen avatar!



      Jättefin! --->

      Kommentar

      • martal
        • May 2004
        • 618

        #18
        Hej.
        Jätteglad för vänligt intresse:-)
        Är en fisk som inte skiljer sig så mycket från andra fiskar.
        Till alla er som har "fördomar".
        Varför jag skrev första inlägget beror på att dom här fiskarna var mycket fina samt kanske för första gången något som är en typ förutsägbar slöjstjärt.
        Kanske också en slöjstjärt där du kan välja en viss förutbestämd färg.
        Uppfödare som äntligen tar ansvar???
        MVH Marita
        Senast redigerad av martal; 17 March 2006, 20:23.
        Det här behöver du veta
        www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

        Kommentar

        • MantaC0re
          • July 2005
          • 512

          #19
          Har varken golfbollar (syrran har) eller slöjstjärt.
          Men jag heller inget emot dom som har dessa ,tycker dom att dessa fiskar är fina, eller av någon annan orsak gillar dom så är det deras ensak, det tycker jag alla andra ska skita i rent ut sagt. dom som skriver här på forumet gör det antagligen för att dom behöver hjälp och inte att få sina "fiskar" varma .

          Men jag tycker inte att det är rätt att plåga fiskarna i en glasskål eller liknade men det finns så många som plågar stora som små djur här i världen.
          Att man odlar på defekter är väl ingen nyhet det har man gjort på de flesta djuren se bara på alla hundar. För inte fan sprang det små nakna hundar som knappt kan gå förr?? ELLER???
          Sluta hacka och hjälp ist!

          Mvh Mattias
          If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #20
            Ursprungligen postat av MantaC0re
            Att man odlar på defekter är väl ingen nyhet det har man gjort på de flesta djuren se bara på alla hundar. För inte fan sprang det små nakna hundar som knappt kan gå förr?? ELLER???
            Sluta hacka och hjälp ist!
            Jag har avstått ifrån att gå in på denna diskussion just för att tråden inte handlar om just den frågan. Jag tycker dock att diskussionen är viktigt och bör tas upp (i en annan tråd) för de berörda djurens skull (och även för människorna). Jag tycker även att det är märkligt att folk tolkar det som att man "hackar" när man påpekar att golfbollar (eller andra djur) är ett resultat att man avlat på defekter. Givetvis ska diskussionen ske utan påhopp och personangrepp, men jag tycker den är viktigt. Därför startar jag en tråd om denna fråga.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • cri
              • September 2002
              • 700

              #21
              Om man nu inte gillar slöjstjärtar ...

              "Om man nu inte gillar slöjstjärtar och har moraliska problem med dem, var ska man då yttra dem om inte i den här kategorin?"

              Här...

              3. ALLMÄNNA FRÅGOR
              04. Övrigt
              Sådant som inte passar in under någon annan rubrik. t.ex. synpunkter på och frågor om zoo- och internetaffärer, lagar, litteratur etc..

              Hoppas att de som inte gillar slöjstjärtar kan hålla sig till de forum de har intresse i...
              Mvh, cri

              Kommentar

              • Nils Holmström
                • November 2004
                • 2195

                #22
                Avdelningen heter väl ändå "05. Guldfisk (slöjstjärt) och Koi", inte "Vi som gillar Guldfisk (slöjstjärt) och Koi". Således borde väl alla åsikter om slöjstjärtar hållas till den avdelningen, positiv eller inte.

                Disukussioner om avel i stort kan däremot föras på annat håll, det håller jag med om.
                222 liter Malawi

                Kommentar

                • cri
                  • September 2002
                  • 700

                  #23
                  Ursprungligen postat av Nils Holmström
                  Disukussioner om avel i stort kan däremot föras på annat håll, det håller jag med om.

                  Tack
                  Mvh, cri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...