skygga praktbotior?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heimdall
    • February 2006
    • 83

    skygga praktbotior?

    är praktbotier alltid skygga...så fort jag går nära mitt kar gömmer sej alla...jag kan sitta på avstånd o titta och då har dom hur roligt som helst ser det ut som...men så fort det blir rörelse gömmer dom sej.
    ni som har sånna har ni det likadant?
    1125L påfåglar
    540L hajmal,praktbotia
    240L slöjstjärt, gurami, kardinal
    30L yngelakv.
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    dom praktbotiorna ja såg i zooaffärn nu i veckan va INTE rädda av sej.

    kan det va så att det oftast är lugnt framför akvariet tills du kommer ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      #3
      Mina va skygga tidiagre, när jag inte hade så många....
      Nu har jag runt en 20, i olika storklekar, och dom e framme helatiden. Ja inte alla alltid, men en eller två på 20 märks inte så mycket ju!

      Kommentar

      • heimdall
        • February 2006
        • 83

        #4
        Ursprungligen postat av Raven
        dom praktbotiorna ja såg i zooaffärn nu i veckan va INTE rädda av sej.

        kan det va så att det oftast är lugnt framför akvariet tills du kommer ?
        nä inte speciellt där e rätt mycket rörelse där..står i hallen.
        har märkt att det är en jäklar till o gräva hehe...har en stor sten i karet dom har grävt en grotta under den där alla ligger.

        Torstensson:
        aa ok..har 8 st just nu..alla i någorlunda samma storlek..har funderat på 4 till..får hoppas dom lugnar ner sej med fler invånare.
        1125L påfåglar
        540L hajmal,praktbotia
        240L slöjstjärt, gurami, kardinal
        30L yngelakv.

        Kommentar

        • tessan å firrarna
          • March 2006
          • 10

          #5
          jag älskar mina botier

          jag hade 3 praktbotier men tyvärr dog 1 när jag fick en svampattack i akvariet men dom 2 jag har kvar är aktiva små busar som alltid håller sig frame och far runt. De är de roligaste fiskar jag har. Däremot mina 3 botia kobutai är lite mer blyga men dom är rätt nya i akvariet oxå så jag hoppas dom ska bli lite mer framåt när dom känner sig hemma. Botier är härliga fiskar.Mina funkar bra med mina spöken oxå (black ghost).

          är dom nya i tanken?

          Kommentar

          • heimdall
            • February 2006
            • 83

            #6
            Ursprungligen postat av tessan å firrarna
            jag hade 3 praktbotier men tyvärr dog 1 när jag fick en svampattack i akvariet men dom 2 jag har kvar är aktiva små busar som alltid håller sig frame och far runt. De är de roligaste fiskar jag har. Däremot mina 3 botia kobutai är lite mer blyga men dom är rätt nya i akvariet oxå så jag hoppas dom ska bli lite mer framåt när dom känner sig hemma. Botier är härliga fiskar.Mina funkar bra med mina spöken oxå (black ghost).

            är dom nya i tanken?
            6 st är nya.
            men jag tog bort den stenen dom brukar sticka till så fort man kommer förbi..så nu är det mycket bättre...dom har 3 grottor nu som dom simmar runt plus där e lite mer fiskar i nu som inte är blyga alls som dom hänger rundor med..
            1125L påfåglar
            540L hajmal,praktbotia
            240L slöjstjärt, gurami, kardinal
            30L yngelakv.

            Kommentar

            • tessan å firrarna
              • March 2006
              • 10

              #7
              aha vad bra!! dom är ju roliga botierna.. riktiga showartister. Mina botia kubotai gömmer sig bakom rötterna men det kanske går över..när jag har blivit av med lite av mina andra fiskar som jag ska skänka bort så blir det väll fler botier och då blir kanske kubotai botierna mer framåt oxå. En är ju lite kaxigare än dom andra. Men dom är ju så nya än.

              Kommentar

              Arbetssätt...