Dvärgbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ullis
    • September 2002
    • 220

    Dvärgbotia

    hejsan!!

    Jag har en liten fråga... Jag har ett akvarium på 56 liter. Har däri: 2 ancistrus, 1-2 Otocinclus och 6 guppys.
    Har en massa snäckor, som jag INTE vill ha!!
    Försöker att mata mindre å så... Har fått bort lite tror jag.

    Kan jag skaffa nån/några dvärgbotior?

    (en jobbarkompis till mig ha 2 st PraktBotia i ett kar... tänkte om d inte behöver fler-i stimmet???)

    tacksam för svar....

    Ullis
    Ullis

    med 100 liters akvarium: 1 neontetror, 2 kopparbarber (ska köpa fler), 5 guppys och 1 ansictrusmalar.


    Zoonen: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=35392
  • orvil
    • January 2003
    • 69

    #2
    Tjena !
    Jag har en dvärgbotia i ett litet kar(ca 60l)med några guppy,tigerlima och några Fläckig pansarmal .Den verkar trivas bra,går ofta ihop med malarna.Den verkar hålla antalet små snäckor på en behaglig nivå,Tar dock inte dom stora.

    //Dennis
    //Dennis

    Kommentar

    • Ullis
      • September 2002
      • 220

      #3
      Okej!!

      Tack, Dennis!!

      Ska jag införskaffa mig ett par när jag har pengar... Tack så mycket!!

      Ullis
      Ullis

      med 100 liters akvarium: 1 neontetror, 2 kopparbarber (ska köpa fler), 5 guppys och 1 ansictrusmalar.


      Zoonen: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=35392

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        #4
        dom går helst i stim, men ditt akvariums storlek tillåter inte så många kanske. jag har hört det ryktas att de äter snigelägg, vilket då på lång sikt garanterar ett snigelfritt akvarium.
        fish r friend

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1661

          #5
          Det är riktigt att botior måste gå i stim för att riktigt trivas. Dvärgbotior är mycket trevliga, men svåra att få tag i numera. Även i naturen börjar de bli sällsynta har jag hört.

          Olle

          Kommentar

          Arbetssätt...