Hjälp min kuhlii-ål är helt vild!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Håberget
    • January 2006
    • 41

    Hjälp min kuhlii-ål är helt vild!

    Hej! Jag var idag iväg och köpte en kuhlii-ål. Koppade in den under 3 timmar och sen hade släkt i 1 timmer efter att han/hon simmat ur påsen. Sen när jag tände blev han/hon helt vild. Simmar runt som en galning och ser väldigt stressad ut. Jag har en ihålig lava sten som han/hon kan gömma sig i och under samt växter. Varför är han/hon så vild? Jag trodde de mest låg och tryckte när det var ljust.
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Mina kuhliålar får också vilda ryck. Far fram som galningar! Särskilt när dom är nya i karet har dom gjort så.
    Dessemellan kan dom vara helt lugna och ganska osynliga...
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • PlatyYngel
      • January 2006
      • 1105

      #3
      Alla kuhlii gör kanske så... mina med. Men akta så att den inte hoppar över akvariekanten. Dom gör gärna det om det finns möjlighet.
      / Marcus

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        de är stimfiskar och ska vara minst 6 st, så jag tycker du ska köpa lite kompisar till din ål.

        VIKTIGT att ALLA hål är HELT övertäckta för det är inte kul att hitta en torkad ål på golvet..

        Lenis
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          man ska dock tänka på att inte ha lufttät.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Erik Åhlander
            • January 2006
            • 1881

            #6
            Dom blir livliga vid lågtryck - men det kan ju också vara så att den mår dåligt av något skäl.

            Kommentar

            • Morellen
              • November 2003
              • 4349

              #7
              det skulle ju kunna vara så att den helt enkelt är så ny att den inte lärt sig bästa gömställena ännu och stressar runt för det. Mina såg jag mkt de första två dagarna, nu kan någon smyga ut när det är matdags annars har de hittat perfekta ställen att hålla sig undan på.
              Tycker aockså att du bör köpa fler.
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

              Kommentar

              Arbetssätt...