xenotoca eiseni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • besatt
    • February 2006
    • 59

    xenotoca eiseni

    Nån som kan ge mej lite fakta om denna fisk.. Helt galen var dom och gick hårt åt alla andra i karet. jag tog upp dom och satte dom i yngelburen och efter en vecka släppte jag ut dom igen, och då var det lugnt igen i karet. Sådär har jag fått göra 2ggr med dom. Jag vill inte ha kvar dom och fiskhandlaren säger att han inte får sålt dom pga deras beteende. Men nu har jag oxå 24 st yngel av paret som jag har kvar. Och jag blev riktigt chockad över ynglernas storlek när dom kom ut.. Riktigt stora.

    Jag får väl kolla runt om nån är sugen på att överta dessa vildhjärnor. Men innan dess skulle gärna lite fakta och råd skulle va nice.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Trevliga, lättskötta, lättodlade och intressanta fiskar, som bara har ett fel: de är helt vansinniga fenbitare. Man bör nog hålla dem i artakvarium, för de biter inte varandras fenor.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • riverhorse
      • September 2004
      • 98

      #3
      Precis som Azur säger så är det artakvarie som gäller för dessa fiskar,det går utmärkt att ha dom tillsammans med Ameca splendens som har samma temprament.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=279090

      Kommentar

      • besatt
        • February 2006
        • 59

        #4
        okey... får avgöra deras öde i veckan..

        Kommentar

        Arbetssätt...