koppar barb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fluriga björn
    • June 2005
    • 83

    koppar barb

    jag undrar om man kan odla koppar barb i ett 10 liters akvarium??
    och om man kan det så vill jag veta vad man ska göra för att få dom att leka??
    björn!!!
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #2
    "I akvariet skall också finnas stenar och rötter samt ha en öppen bottenyta. Dessutom skall akvariet vara tätt planterat och gärna innehålla en del flytväxter för att dämpa ljuset.
    Den är romspridare bland växter och vid leken fastnar äggen på växterna."

    Däremot tycker jag att tio liter låter lite lite, vet inte om det gäller kopparbarber, men hos många fiskar behövar honan kunna komma undan hanen efter leken, vilket blir svårt i ett litet kar. Dessutom blir det nog knepigt att hålla en massa yngel i det karet.
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • fluriga björn
      • June 2005
      • 83

      #3
      jo visst det var det jag tänkte men ynglerna flytar jag direkt till ett större akvarium!!
      björn!!!

      Kommentar

      • skalar90
        • January 2005
        • 90

        #4
        Nu är jag förvirrad ska du ha kopparbarberna permanent i 10L.eller ha dom där för att odla?hur som helst så tror jag att honorna kan bli hårt jagade,köp ett större kar istället.Är det inte bättre att flytta de stora fiskarna?

        Kommentar

        • fluriga björn
          • June 2005
          • 83

          #5
          jag ska ha dom för att odla !! jag får väl göra som du säger lr skita i det!!hehe
          björn!!!

          Kommentar

          • uffe
            • January 2002
            • 865

            #6
            går bra att sätta kopparbarber på lek i ett 10liters,flytta föräldrarna efter avklarad lek,ynglen flyttar du vartefter dom har uppnått en flyttvänlig storlek ,kan många gånger vara bättre med ett litet yngelakvarium då dom har lättare att hitta maten än i ett stort akvarium,kom bara ihåg täta vattenbyten hos ynglen.
            // Uffe

            Kommentar

            • fluriga björn
              • June 2005
              • 83

              #7
              okej entligen kom det svar jag ville hehe men hur många honor och hannar ska jag stoppa ditt??
              björn!!!

              Kommentar

              • gladys
                • March 2005
                • 1962

                #8
                En av varje räcker.

                Mer info i denna tråd. http://www.zoopet.com/forum/showthre...kopparbarb+rom
                Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                Kommentar

                Arbetssätt...