storlek för lek? könsskillnad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • nikole
    svarade
    hejsan jag har två slöjstärtar den ena har nu tappat all sin svarta stjärt och har börjat "jaga" den andra runt lite och nafsar den i anal öppningen är de ett tecken på att den håller på att bli köns mogen eller vad betyder de?
    tack på förhand

    Lämna en kommentar:


  • Insomniac
    svarade
    Monogama är de inte, tyvärr. Att de gillar en viss fisk mer än andra kanske stämmer, men de är absolut inte "trogna".

    Lämna en kommentar:


  • martal
    svarade
    Hej:-)
    Jag vet inte varför han har sina "vårtor" kvar.Slöjstjärtar är långsamma fiskar som "mognar" sent.
    Jag har också en teori om att dom är monogama."Fattar tycke" för en speciell slöjstjärt:-)
    MVH Marita
    Senast redigerad av martal; 06 February 2006, 22:57.

    Lämna en kommentar:


  • kessie
    svarade
    Hej
    våra slöjstjärtar som nyss lekte oväntat är 5-6 år gamla, hanen är ca 8 cm i kroppen och honan 9cm. De går i en liten damm utomhus på sommaren och övervintrade i år i ett svalt akvarium i källaren.
    Fråga: hanen har fortfarande lekvårtorna kvar, hur länge har han det?

    Lämna en kommentar:


  • martal
    svarade
    Hej.
    Det kan oftast vara svårt att se skillnaden på hona och hane.Hanen har en konvex anal(inåtbuktande) och honan en konkav(utåtbuktande) anal.
    Jag tycker själv att det är svårt att se.Ofta döljer bakfenan analöppningen.Om du inte vill "lyfta" på fisken.
    Slöjstjärt är mogen vid ungefär 2 års ålder.25-28 grader mat 6-8 ggr/dag.
    Perfekt i en trädgårdsdamm på sommaren:-)
    MVH Marita

    Lämna en kommentar:


  • el_pako
    startade ett ämne storlek för lek? könsskillnad?

    storlek för lek? könsskillnad?

    ja,som rubriken säger.....vilken storlek brukar slöjstjärtar vara på när de leker? och hur kan man se skillnad mellan hane och hona?
Arbetssätt...