prakistanbotior eller inte????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anna7607
    • November 2005
    • 1440

    prakistanbotior eller inte????

    Köpte mig 4st pakistanbotior, men 2 av dom har mörka breda ränder och ser ut som bengalbotian gör, kan det skilja så mycke i tecknen på dom eller har jag helt enkelt fått två av varje sort?
    lev livet medans de är värt att levas
  • dl_4711
    • June 2005
    • 82

    #2
    Ursprungligen postat av anna7607
    Köpte mig 4st pakistanbotior, men 2 av dom har mörka breda ränder och ser ut som bengalbotian gör, kan det skilja så mycke i tecknen på dom eller har jag helt enkelt fått två av varje sort?
    Kan bidra med följande bilder. Den första är antingen en almorhae (pakistan) eller en histrionica (de är svåra att skilja på, speciellt när de är så unga), den andra är en dario (bengal), den tredje en rostrata. Slänger med en bild på striatan när jag ändå håller på. ;-)

    Kanske kan de hjälpa? Alltid kul med bilder, annars.
    Bifogade filer
    ///
    Dan L

    Kommentar

    • anna7607
      • November 2005
      • 1440

      #3
      Tack så mycke, nu vet jag att det är 2 olika =)... Skiljer det mycke i pris på dom? Skulle lägga in bilder om jag haft lillebrors digitalkamera kvar hemma, men han tog med den hem i söndags =)...måste skaffa mig en
      lev livet medans de är värt att levas

      Kommentar

      • dl_4711
        • June 2005
        • 82

        #4
        Ursprungligen postat av anna7607
        Tack så mycke, nu vet jag att det är 2 olika =)... Skiljer det mycke i pris på dom? Skulle lägga in bilder om jag haft lillebrors digitalkamera kvar hemma, men han tog med den hem i söndags =)...måste skaffa mig en
        Jag är ingen expert, men priset på icke-praktbotior verkar bero mer på ålder än sort. Men nästan alla verkar kosta mellan sådär 40 och 80kr, iaf i de butiker i Stockholmsområdet jag kollat i.

        Dario är ju lite ovanligare än almorhae, så på det sättet är det ju bara kul att du fått två sådana. Åtminstone mina beter sig också rätt olika. Tyvärr får min "Pakistan" (vad det nu är för sort) inte vara med när de andra tre busar och håller på. Den håller sig för sig själv, men de andra tre umgås friskt. Jag har alltså en av varje och tänker nog fortsätta utöka med fler sorter snarare än fler av de jag redan har.
        ///
        Dan L

        Kommentar

        • anna7607
          • November 2005
          • 1440

          #5
          okej, då va det bra pris på mina, jag gav 30kr st den minsta är ca 2,5 cm (pakistan) och den stora är ca 5-6 cm bengalerna är ca 4cm... pakistanerna och ena bengalen är framme hela tiden och far runt, den ena bengalen gömmer sig i lavastenen som vi gjort en massa små grottor i =) och gångar igenom
          lev livet medans de är värt att levas

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Ursprungligen postat av dl_4711
            Tyvärr får min "Pakistan" (vad det nu är för sort) inte vara med när de andra tre busar och håller på. Den håller sig för sig själv, men de andra tre umgås friskt. Jag har alltså en av varje och tänker nog fortsätta utöka med fler sorter snarare än fler av de jag redan har.
            Men du borde iaf skaffa fler av den arten som den som är ensam sån h*n får sällskap. De är ju stimfiskar.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • dl_4711
              • June 2005
              • 82

              #7
              Ursprungligen postat av batski
              Men du borde iaf skaffa fler av den arten som den som är ensam sån h*n får sällskap. De är ju stimfiskar.
              Det gjorde jag faktiskt redan igår. Hade egentligen tänkt mig en polkadot eller histrionica (för att kunna jämföra med den almorhae jag hade som var lite tveksam), men de hade bara pakistaner/almorhae. Så jag köpte två såna till. ;-) Så länge höll min utsago. Ynkligt små ter de sig mot de andra därhemma, men de kommer nog ifatt.
              ///
              Dan L

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #8
                Ursprungligen postat av dl_4711
                Det gjorde jag faktiskt redan igår. Hade egentligen tänkt mig en polkadot eller histrionica (för att kunna jämföra med den almorhae jag hade som var lite tveksam), men de hade bara pakistaner/almorhae. Så jag köpte två såna till. ;-) Så länge höll min utsago. Ynkligt små ter de sig mot de andra därhemma, men de kommer nog ifatt.
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                Arbetssätt...