hästnosmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilla_Cilla
    • January 2006
    • 112

    hästnosmal?

    har 2 stycken hästnosmalar, men hittar inte några bra fakta om dom, nån som kan hjälpa mig kan inte titta på det som står här på zoopet eftersom jag inte är guldmedlem samma sak med mina borneo suckers, hittar bara sidor på engelska
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Flyttar inlägget till karpliknande fiskar eftersom det inte är en mal
    Det vetenskapliga namnet är Acantopsis dialuzona
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      #3
      Ursprungligen postat av Lilla_Cilla
      har 2 stycken hästnosmalar, men hittar inte några bra fakta om dom, nån som kan hjälpa mig kan inte titta på det som står här på zoopet eftersom jag inte är guldmedlem samma sak med mina borneo suckers, hittar bara sidor på engelska
      Google.....funkar alltid!
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Ursprungligen postat av Lilla_Cilla
        har 2 stycken hästnosmalar, men hittar inte några bra fakta om dom, nån som kan hjälpa mig kan inte titta på det som står här på zoopet eftersom jag inte är guldmedlem samma sak med mina borneo suckers, hittar bara sidor på engelska
        Jag såg en hästnosmal i en akvarieaffär och frågade ägaren. Den blir 10 cm lång och är bra algätare, sa han!!!

        Visade sig inte stämma alls. Den blir ca 28 cm och äter inte alger. Är allätare.

        Men söta är dom!
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        • Lilla_Cilla
          • January 2006
          • 112

          #5
          Ursprungligen postat av qenzo
          Google.....funkar alltid!
          det är ju det det inet gör jag hittar inte nånting som inte är på engelska

          o jag visste att den inte äter alger o så, men inte att den blir så stor, trodde den blev mest grövre än den är nu...
          Senast redigerad av Lilla_Cilla; 06 February 2006, 20:49.

          Kommentar

          Arbetssätt...