Praktbotia - fiskgaranti ?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #31
    Ursprungligen postat av Inka
    En butik här i stan har däremot krav på att man ska ta med vattenprov om fisken dött inom en vecka...
    är väl helt rätt egentligen sen om det är juridiskt rätt eller inte är skitsamma.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #32
      Jo, jag menar... om man har dyngigt vatten i akvariet och fiskarna dör på grund av vattnets kvalitet ska man väl inte kunna gå tillbaka och hämta fisk efter fisk. Fast jag tror att de flesta butiksägarna skulle bli misstänksamma efter några gånger.
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • robban
        • February 2003
        • 322

        #33
        om man har pissvatten bör rimligtvis fler av de nya dö. är det bara en så ska affären ge dej en ny firre. "goodwill" gör att kunden kommer tillbaka med ett leende. halva priset på en ny är ju skit samma igentligen, då går jag hellre till ett annat ställe och betalar fullpris

        Kommentar

        • anna7607
          • November 2005
          • 1440

          #34
          jag köpte 2 botior förra veckan, när vi öppnade påsen så va en ovanligt stilla, men dom kan ju va så, när vi släppte ut dom i akvariet så simmade den rakt ner och la sig mitt på botten, dagen efter va han död, vi tog med liten till affären och sa att han förmodligen blivit klämd när han jaga dom med hoven. (tog 20 minuter att fånga rackarna) OJ OJ OJ då sa butiksägaren, gud va hemskt så vi fick en ny firre utan problem eftersom han va krasslig innan han ens kom i akvariet =) ibland har man tur, ingen större summa att bråka om heller så hade vi inte fått en hade vi köpt en ny =) ( 30kr )
          lev livet medans de är värt att levas

          Kommentar

          • Sharkbait
            • October 2005
            • 152

            #35
            Ursprungligen postat av anna7607
            jag köpte 2 botior förra veckan, när vi öppnade påsen så va en ovanligt stilla, men dom kan ju va så, när vi släppte ut dom i akvariet så simmade den rakt ner och la sig mitt på botten, dagen efter va han död, vi tog med liten till affären och sa att han förmodligen blivit klämd när han jaga dom med hoven. (tog 20 minuter att fånga rackarna) OJ OJ OJ då sa butiksägaren, gud va hemskt så vi fick en ny firre utan problem eftersom han va krasslig innan han ens kom i akvariet =) ibland har man tur, ingen större summa att bråka om heller så hade vi inte fått en hade vi köpt en ny =) ( 30kr )
            Med ett sådant bemötande så fortsätter man att handla hos den butiken . ..

            Mvh

            Kommentar

            Arbetssätt...