Sprötknaprande siamensis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björken
    • November 2005
    • 1174

    Sprötknaprande siamensis?

    Jag har en sprötknaprare i mitt akvarium och misstänker starkt den siamesiska algätaren. Kan det stämma?

    / Maria
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Vad är en sprötknaprare för nåt?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Björken
      • November 2005
      • 1174

      #3
      . Sprötknaprare är mitt eget ord för en fisk som nafsar bort delar av andra fiskars spröt, i detta fall scalarernas.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Mja, det känns inte som nåt en siames skulle ge sig på, fast helt omöjligt är det inte. Du har inga barber eller tetror då?
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Björken
          • November 2005
          • 1174

          #5
          Ursprungligen postat av Azur
          Du har inga barber eller tetror då?
          Nej, resten av invånarna är ytterst fredliga. Det skulle vara om scalarerna biter spröten av varandra då...... Vad kan annars ha hänt?

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Scalarer är ciklider, så vid lekdags så slåss de. Har din största & tuffaste scalar kvar sina spröt?
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Björken
              • November 2005
              • 1174

              #7
              Jupp, det har han . De är nog för små för att leka än tror jag. I alla fall alla utom den största. Tror att han är lite frustrerad för att han är lekmogen men inte de andra. Annars börjar jag fundera på om alla scalarerna är hannar (vilket jag sannerligen inte hoppas). Eller kan det hända att en hanne jagar runt även honor innan han har bildat par med någon hona? Han verkar köra bort alla de andra, men vad jag har sett har han inte bitit någon. Men när katten är borta dansar råttorna kanske på bordet......

              Kommentar

              Arbetssätt...