Guldfiskblogg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • harbard
    • July 2002
    • 1085

    Guldfiskblogg

    En guldfiskimportör i Kalifornien med det oblyga namnet "GoldFish Queen" har två bloggar på webben som ger en inblick i odling och import av dessa fiskar.Det finns också ett stort antal foton på guldfisk som man kan glädja eller förfasa sig över.Bloggarna har givetvis ett helt kommersiellt syfte men erbjuder ändå en intressant läsning:

    The info regarding importing goldfish and koi from GoldFish Queen's Farm as well as other aquatic products in China.

    <<<(^:>*
    Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
    Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp
  • GoldfishFantasy
    • November 2005
    • 25

    #2
    Tack för godis, harbard !

    Kommentar

    • martal
      • May 2004
      • 618

      #3
      Hej:-)
      Sämre reklam för slöjstjärt tycker jag inte man kan se.Finns mängder med amerikanska saiter om slöjstjärt(oftast mycker extrema).
      Har inte och har aldrig haft ranchu
      Förmodligen är det "små fiskar man visar.Det är när fisken blir stor som man kan se vilka problem den har att fungera.
      MVH Marita
      Senast redigerad av martal; 05 January 2006, 20:56.
      Det här behöver du veta
      www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

      Kommentar

      • cri
        • September 2002
        • 700

        #4
        Tackar!!!
        Mvh, cri

        Kommentar

        • Insomniac
          • December 2004
          • 310

          #5
          Martal, vet inte vilka siter du syftar på, men oftast visar man vuxna fiskar eftersom de är helt utvecklade. Detta gäller speciellt ranchus, lionheads, bubble eyes och andra slöjstjärtar med utväxter. Personligen har jag aldrig sett någon fisk förutom bubble eyes som har problem när de blir äldre. Rachus och lionheads brukar bli förblindade av sina utväxter ibland, men det går att trimma till (och det gör de flesta när fisken börjar se dåligt).

          Kommentar

          • gladhertha
            • February 2005
            • 1755

            #6
            Ushh...får bara rysningar!
            Mvh Hanna
            Min Zoon

            Kommentar

            • P.Backstrom
              • January 2006
              • 16

              #7
              Av alla yngel jag fått efter guldfiskar blir de ibland missbildade med dubbela stjärtar, rygghajfenor, utan analfena osv.
              Har inte hjärta att ta livet av ens dessa stackare så de får gå i ett eget akvarium de större ser att det är fel på dem annars och käkar dem.
              Men att avla på dem det är mentalitet som man kunde hitta på 30-40 talet i Tyskland.

              Kommentar

              Arbetssätt...