Vad gör botiorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Vad gör botiorna?

    Vad pysslar våra botior med? Både ett par av polkadotarna och ett par av dvärgarna har lite då och då bleknat och börjat "härja" som tusan med varandra. De simmar runt och "buffar" varandra i sidan och det ser ut som att de liksom "fladdrar" med gälarna. Det ser ju inte direkt ut som att de bråkar.
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    jag tror de busar. mina siamesiska algätare blir sjukligt bleka när de far runt och leker med varandra
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      Det är nog fullt möjligt ja... Hoppas att de har kul iaf. Fast de ser en smula trista ut i färgen just då.
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • TinaW
        • December 2005
        • 194

        #4
        Mina praktbotior "bråkar" ibland, då blir dom blekare i färgerna och man hör hur dom "knackar" med munnen, far runt och jagar varandra. Dom slutar efter ett tag...
        Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
        Sov gott min Bina älskling
        Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          #5
          De är ett släkte för sig. De lever runt som tusan och har sig. Riktigt skoj att titta på. Själv har jag 6st Praktbotier i varierande storlek. Fast något av det roligare är nog när någon av dem ligger och vilar upp och ner på botten. Ser lite knäppt ut.

          Skulle gärna vilja ha fler i ett avarie för bara dem. Nu går de ihop med mina Malawi. Men, det funkar riktigt bra.
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #6
            Mmmm, botier är underbara. Har aldrig sett att pakistanierna eller zebrorna har gjort sådär bara. Däremot är de lika kul att sitta och kolla på. Dvärgarna har en "parkeringsplats" på en stor sten där det brukar ligga och vila allihop. Däremot vet jag inte om jag någonsin kommer att vänja mig vid att de kan lägga sig på sidan och vila så de ser döda ut. Fast det är rackarns läckert när de pausar och tar en tupplur ibland.
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            Arbetssätt...