kolla hut!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lynx_lynx
    • February 2006
    • 1

    #91
    Hmm, jag är ny här och vet att jag nog ligger långt efter dom flesta i kunskap Men jag måste få slå ett litet slag för guldfiskar, vi har en stor, vänlig jätte i vårt kar, där finns både guppy och ancistrus yngel i olika storlekar, men han är inte intresserad. Om han vill kan han nog ta vuxna guppies oxå, men han bara simmar omkring, käkar lite mossa och snor tabletterna från malarna. Det ser lite udda ut och han kanske borde ha en kompis av sitt eget slag, men det verkar som han trivs. Växer gör han ju definitivt och han verkar inte direkt plågad av vattentemperaturen heller (ca 25 grader). Tycker att han är en trevlig färgblaffa där han glider omkring som kung i akvariet. Fram för fler guldisar

    /Lina

    Kommentar

    • maricici
      • March 2006
      • 303

      #92
      Smaken är delad,ja..

      Ursprungligen postat av Nils Holmström
      Nej förlåt, dom är verkligen jättesöta...



      ...ungefär lika söta som inavlade hundar med ben/hud/vadsomhelst-problem.
      Själv har jag pigga och livliga fiskar med attityd, precis som jag kan tänka mig en dito mops.
      Svårskötta fiskar på grund av hård avel har jag däremot aldrig sett.
      I
      MY

      Kommentar

      • Vronk
        • February 2006
        • 63

        #93
        Oj det var heta diskussioner ang slöjstjärtar. Själv håller jag med båda "sidorna".
        Självklart tycker jag att det är fel att man avlar fram helt vanskapta fiskar. Fiskar utan ögon eller fiskar med så liten/lång fena att de inte ens kan simma är helt vansinne.
        Dock anser jag inte att detta måste innebära att man helt tar avstånd från slöjisarna för precis som det beskrivs ovan så är det en mycket trevlig och personlig fisk.
        Jag har också några sjölisar som jag haft några år nu och de är helt otroligt mysiga. Trodde inte när jag skaffade dem att fiskar kunde bli så.
        (Är dock medveten om att de bor på tok för trångt, men tanken är väl att de ska få större så småningom.)

        Så alltså, självklart kan man köpa/ha/föda upp slöjstjärtar, men man kan ju undvika att köpa de fiskarna som ser "missbildade" ut. Tycker att man ser ganska tydligt på en fisk om den lider av sina små "fel" eller inte.

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #94
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          Arbetssätt...