Väderål's fundering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • qenzo
    • February 2005
    • 1747

    Väderål's fundering

    I mitt 105 l kar har jag i ett hörn ca 5-6 cm tjockt lager med flytväxter.
    Jag har nu upptäckt att mina väderålar, framför allt en av dom, gärna ligger mitt i den "högen" av gojja.

    Vad jag vet är ju väderålar en art som ex gräver ner sig i gruset och som håller sig mer på botten än i övriga delar av karet. Men dessa gör som sagt lite tvärtom ibland.

    Den ena simmar dessutom upp och ner i ena hörnet av karet. Ser nästan ut som h*n "busar".... upp, ner, upp, ner, race runt karet sen samma visa igen.

    Har ngn en förklaring? Eller är mina ålar lite "bakom" bara
    De är iaf mina raringar, faktiskt de fiskar jag gillar allra bäst pga deras egenheter och otroligt söta ansikte.
    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    kan tänka mej att ålen gillar att va bland flytväxterna då det blir lite av en grotta där.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      #3
      Okej... ja dom ligger ju en del under rötterna så det kan ju stämma.
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • Solen
        • September 2003
        • 2997

        #4
        Jag har haft 3 väderålar och de var väldigt sociala stod man vi karet åkte de upponer och liksom ivrigt väntade på nått gott.

        Mina lade sig oftast uppe på innerpummpen i en såkallad kompishög helt huller om buller.

        Tyvärr svalt 2 ihjäl pga andra matvrak i karet. Den tredje levde länge och väl dock hade han en förkärlek för pumputblåset han tog sig tillslut igenom motströms ned till ytterfiltret och under karantän i bebis kar simmade han in i pumputblåset igen men denna gång var det en liten fluval och han satt fast och klämdes tyvärr ihjäl.
        Pricken den Store !
        ~~~~

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          #5
          Ja de är verkligen roliga. Det är nog min favvofisk i dagsläget.
          Bifogade filer
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          Arbetssätt...