hur gammal är en 5cm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaW
    • December 2005
    • 194

    #16
    Jag trodde att hur stor en fisk blev berodde på dels på mängden mat och dels på vattenkvaliten men inte minst hur mycket utrymme det finns i akvariet: ju större akvarium, ju större fiskar! Har jag helt fel för mig?
    Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
    Sov gott min Bina älskling
    Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

    Kommentar

    • Frågvis
      • October 2005
      • 1204

      #17
      Det är hundratals faktorer som påverkar det. Tex så utsöndar fiskar hormoner. Dessa hormoner kommer koncentreras mer i ett litet kar om man inte byter vatten väldigt ofta. Hormonerna får fisken att växa långsammare.
      Jag själv intresserar mig för hur man får rekordstora fiskar. Under förutsättningen att de mår bra. Jag startade en tråd där det står lite intressanta saker: Hur får man rekordstora fiskar?
      Den som frågar får veta

      Kommentar

      • HazelCR

        #18
        Jag tror att det är så att en Eldstjärt kommer att dominera i akvariet, så att andra Eldstjärtar nästan stannar i växten.
        För mig var det så när jag hade två stycken, för länge sedan. En växte fort, den andra inte. När jag tog bort den största pga aggresivitet, så satte den andre igång att växa.
        Iom det blir det omöjligt att gissa någon ålder med bra tillförlitlighet.

        Kommentar

        Arbetssätt...