Min botia stressar en av malarna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bodom
    • December 2005
    • 11

    Min botia stressar en av malarna

    Hejsan!

    Håller precis på med en behandling av vita prick så höjt tempen och behandlar fiskarna sedan 3 dagar tillbaka. saken är att min ena praktbotia verkar ha fått en knäpp, han har varit lugn (fårhållandevis) och trevlig, ända fram till jag startade behandligen, nu har han börjat stressa min L-14, genom att konstant simma efter eller ikring honom och liksom nagga honom i kroppen. inte så det blir märken eller så, men tillräckligt för att malen verkar va lagom irriterad.
    Vad kan jag göra?
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Jag har 6st praktbotier ihop med mina L001 och L165 ca25cm stora. Och Praktbotierna brukar simma runt malarna och fixa eller vad de nu gör. Fast malarna har aldrig brytt sig om det. Utan de bara ligger där och låter botierna göra vad det nu är de gör.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Bodom
      • December 2005
      • 11

      #3
      K, så borde inte oroa mig då? lite nojig när man skackar om en så dyr fisk ^^ (malen då alltså)

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        #4
        Hur reagerar malen? Ligger den bara kvar och slappar? Eller sticker han iväg?

        Jo, jag förstår dig. Guldplecon är rejält snygg. Skulle själv också vilja ha en. Vad fick du ge för den?
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        • Bodom
          • December 2005
          • 11

          #5
          nja han simmar lixom iväg. oftast iaf. men verkar inte allt för irriterad då hade han väl gömt sig antar jag.
          du kommer inte tro mig. köpte den i en akvarieaffär där en snubbe som var nu råkade ge mig fel pris...så kom lver den ganska billigt =) gissa på ett pris så ska vi se om du kan gissa hur lågt jag fick den ;P

          Kommentar

          • Gimbo
            • January 2005
            • 2734

            #6
            Tur ska man ha ibland 300:- ?
            -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

            Kommentar

            • Bodom
              • December 2005
              • 11

              #7
              yes 300 jämt...betydligt dyrare egentligen vad jag förstått...aja ska sluta snacka mal. e ju faktiskt på fel ställe för det ;P

              Kommentar

              • Gimbo
                • January 2005
                • 2734

                #8
                Haha...! Härligt... Önskar de kunde ge mig så pass bra priser här också
                -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                Kommentar

                Arbetssätt...