Lekande Kuhliis ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mogwai
    • November 2002
    • 3021

    Lekande Kuhliis ???

    Undrar bara om det finns någon som vet om man lyckats att få kuhli-ålar att leka och föröka sig i ett akvarium ???
    Har ett par kuhlii-ålar hemma som är rackarns "kramiga" med varandra om man så säger. *S*
    Tja....de brukar helt enkelt hålla på att slingra sig kring varandra...medans den 3je får titta på. Den är lite mindre så man ser skillnaden mellan dem.
    Har hört...eller rättare sagt läst att deras rom i vilket fall som helst skall vara grön ?? Stämmer detta ??
  • johan
    • January 2002
    • 65

    #2
    Har läst "i min gröna gamla akvariebibel" att det har förekommit lek i akvarium, men att det inte är så vanligt..

    Johan
    Johan

    Kommentar

    • Mariaa
      • January 2002
      • 591

      #3
      Hej!
      Mina två Kuhli som jag hade förut höll också på så där. Den ena (honan) hade också gröna ägg i magen. Så hon var jätte rund. Men hon la inga ägg på flera år och nu äger min föredetta granne dessa fiskar och de har fortfarande inte lagt några ägg. Jag har kort på henne med ägg i magen om du vill se. I så fall kan du väl maila mig så mailar jag över korten.
      Mvh Maria

      Kommentar

      • Sebbe Salvini
        • December 2002
        • 299

        #4
        Jag skulle också vilja att mina kuhlii ålar leker.
        tyvärr så skrack de gamla akvariet och nu har jag bara 75 L men många fiskar.
        <b>Mvh/ Nadia</b>

        [b]Älskar djur!!!
        Jag hoppas att ingen hatar dem.

        Kommentar

        • Emmily
          • November 2002
          • 85

          #5
          Kuhliins rom è grön mina 4 kuhlii gör också sådär

          Kommentar

          Arbetssätt...