hjälp mina tigerbarber dör!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hultanhasek
    • November 2004
    • 94

    hjälp mina tigerbarber dör!!

    vet inte vad som har hänt men nu är det bråttom. Alla mina tigerbarber 9st skakar och simmar uppochner och två flyter på ytan och försöker simma. jag har bytt 50% av vattnet nyss. vad händer? jag gjorde tidigare idag ett delvattenbyte 30%. de andra fiskarna i karet verkar helt normala.
    Även en trasig klocka går rätt två gånger per dygn.
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    vad har du för vatten ? (kommunalt/brunn)
    kollade du vattenvärdena ? (nitrit/ph)
    vattenberedningsmedel ?
    temperaturskillnad ?

    gjorde du nånting du vanligtvis inte gör vid vattenbyte ?

    har du kommunalt vatten kan du ju ringa vattenverket å fråga om dom hade nåt ovanligt för sej men är lite av ett långskott.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • hultanhasek
      • November 2004
      • 94

      #3
      mitt andra vattenbyte gjorde visst susen. ingen dog. Det var riktigt läskigt att stå och kolla på när de skakade som om de hade epelepsiattack.
      Även en trasig klocka går rätt två gånger per dygn.

      Kommentar

      • goldennugget
        • September 2005
        • 138

        #4
        Ursprungligen postat av hultanhasek
        vet inte vad som har hänt men nu är det bråttom. Alla mina tigerbarber 9st skakar och simmar uppochner och två flyter på ytan och försöker simma. jag har bytt 50% av vattnet nyss. vad händer? jag gjorde tidigare idag ett delvattenbyte 30%. de andra fiskarna i karet verkar helt normala.
        Kan vara syrebrist. Tigerbarber är väldigt syrekrävande. Om du har ordentlig cirkulation och genomluftning av karet borde det vara OK.

        Kommentar

        Arbetssätt...