Slöjstjärt i skål..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • becky_be
    • August 2005
    • 473

    #16
    Kolla på blocket.se, eniro.se (köp & sälj avdelningen), nappet.se, basar.nu, där kan du hitta bättre begagnade till bra pris. Såg ett 100 liter för 300 kr.
    @-{-{--
    Rebecca

    Kommentar

    • Watermelon
      • November 2005
      • 140

      #17
      Jag kan rekommendera att köpa ett lite större...jag är en total nybörjarakvarist, hade sparat ihop pengar i månader, och tänkte köpa ett akvarium runt 40-60 liter. Blev dock rekommenderad på Zoonen.com att köpa ett större, så jag skaffade ett 110 liters och det har jag inte ångrat Nu håller jag på att successivt släppa i mina första fiskar (platys, ancistrus och pansarmalar än så länge), några varje vecka, och jag kommer att ha mycket större valmöjlighet på roliga och vackra fiskar än om jag bara hade köpt ett typ 50-liters.

      Sen kan jag varna för att det blir ALLTID dyrare än vad man har tänkt sig...jag köpte ett "akvariepaket" för 1200 kr, och sedan tillkom kostnader för grus, växter, stenar, PH, KH och Nitrit-test, algskrapa, fiskmat, håv m.m, också fiskarna så klart ;P Jag har nog spenderat säkert 1600 kronor totalt på mitt hett efterlängtade akvarium, men sen har mamma och pappa hjälpt mig litegrann med den ekonomiska biten också
      110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
      Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

      20 Liters Räkkar
      Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

      Kommentar

      Arbetssätt...