Kamakazi-barb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Raven
    svarade
    Ursprungligen postat av Peter Cederberg
    Hadde för nåt tag sen ett par påfågelsciklider med ungefär samma livsuppgift... Betydligt bättre krut i dom!
    är väl tillräckligt med drag i dom för att slå sönder täckglasen och lysrören

    Lämna en kommentar:


  • Shanks
    svarade
    Ursprungligen postat av Lenita
    "jag missbedömde avståndet när jag skulle hämta syre".
    Jo, sant, sant... detta finns hos gurami och de är helt tokiga!!
    En glasskiva är ett måste för mig.

    Lämna en kommentar:


  • Peter Cederberg
    svarade
    Hadde för nåt tag sen ett par påfågelsciklider med ungefär samma livsuppgift... Betydligt bättre krut i dom!

    Lämna en kommentar:


  • Lenita
    svarade
    Hur är det nu man säger.... "trägen vinner".... han har väl alla chanser att lyckas
    Känner igen den sorten du talar om och kan meddela att dessa även finns som Gurami, fast då är de mer kända som "jag missbedömde avståndet när jag skulle hämta syre".

    Lämna en kommentar:


  • Raven
    svarade
    yikes
    om bara viljan finns så kan nog fisken lyckas.
    efter 300 försök eller nåt

    Lämna en kommentar:


  • heeke
    startade ett ämne Kamakazi-barb

    Kamakazi-barb

    Har ni hört talas om den nya barbsorten?
    Kamakazi-barb heter den, men är förklädd som en purpurhuvudsbarb.
    Den har i normalakvariet till uppgifta att knuffa ner ljusrampen för att övriga fiskar ska kunna ta sig ut (den har tyvärr inte förstått att de andra invånarna inte kan överleva på ett vardagsrumsgolv)

    Jag upptäckte att jag fått en sådan bland mina purpurhuvudsbarber.
    Satt och tittade på TV när det tjongade till rejält i lysrörsrampen.
    Jag ser då en, vad jag trodde var en vanlig purpurhuvudsbarb, singla ner mot botten som ett löv om hösten.
    Det var då jag förstod att jag av mistag fått en kamakazi-barb tillsamans med mina purpurhuvudsbarber.
    Den misslyckades dock med uppdraget att knuffa ner 150cm 2-rörs ramp.
    Tur i oturen för herr kamakazi-barb var att han efter 15-20 sekunders totalt stillaligandes på sida i sanden, skakar till, och efter ett antal vingliga simtag verkar vara redo för nästa attack.

    Jag undrar om han någonsin kommer förstå att 5cm fisk aldrig kan lyckas med uppdraget att putta ner 150cm dubbelramp.

Arbetssätt...