Kopparbarber på botten!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladys
    • March 2005
    • 1962

    Kopparbarber på botten!?

    Det står i artbeskrivningen att kopparbarber gillar fin sand.
    Jag undrar varför. Dom är ju aldrig på botten..
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Dom gör som många andra barber, dvs plockar i sanden för att hitta något ätbart. Har du inte fin sand/grus (ca 1mm kornstorlek) så är det kanske därför dina låter bli?!
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • gladys
      • March 2005
      • 1962

      #3
      Ursprungligen postat av heeke
      Dom gör som många andra barber, dvs plockar i sanden för att hitta något ätbart. Har du inte fin sand/grus (ca 1mm kornstorlek) så är det kanske därför dina låter bli?!
      Aha, så dom hjälper till att städa botten! Perfekt!!

      Jag har fin sand med partier av eng. sjösten. Hag har iof sett att dom pickar på botten, men trodde inte att grovleken på sanden hade med det att göra.

      Oftast håller dom sig på mitten nivå. Och jag trodde att dom "hörde hemma där."
      Men det kan ju vara så att mina övr bottenätare skrämmer upp dom ..eller??
      Quidquid latine dictum sit, altum viditur

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Dom är ju inga botten fiskar, men alltid vid matning så är iaf mina barber syselsatta ett tag med att plocka resterna ur sanden/gruset när maten är slut förövrigt.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • becky_be
          • August 2005
          • 473

          #5
          Jag har engelsk sjösten i mitt akvarium och mina 3 guldbarber är förfullt på botten och letar. Skulle vilja ha lite finare sand/grus med eftersom jag har mer guldfiskar rekommenderades det att ha engelsk sjösten.
          @-{-{--
          Rebecca

          Kommentar

          Arbetssätt...