dum, dum, dum guldfiskägare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tellus
    • May 2005
    • 10

    dum, dum, dum guldfiskägare

    Jag är så himla arg på mig själv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Tog in våra guldfiskar från dammen igår för att låta dem vara i vårt 240 l akvarium över vintern. De fick vara i en badbalja över natten för att gradvis få upp tempen men jag är så f-bannat dum så jag täcker inte över dem, växter och pump hade de men inte det viktigaste. Trodde att de bara gömde sig under flytväxten imorse och ville inte stressa dem genom att lyfta på¨växterna. Så fick jag då syn på en av dem på golvet, stel som en annan fiskpinne. Idiot, idiot, idiot är jag, var bara tvungen att erkänna det någonstans. Blä.
  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    #2
    Alla som har hållit på med akvarier en tid har nog gjort sådana misstag. Inte minst vi som håller på med killis, som ju är fenomenala på att slinka ut genom minsta lilla hål i täckglaset. Du är inte dummare än någon annan, det är mänskligt att fela! Det är naturligtvis väldigt tråkigt när man förlorar sina favoriter på detta sätt, men i stället för att tappa modet är det bättre att lära av misstagen och komma igen med ny fisk!

    Olle

    Kommentar

    • Shrek
      • August 2005
      • 362

      #3
      Jag har också gjort så många misstag och en och annan gång har jag tagit åt mig hårt menmen med mer erfarenhet dag efter dag försöker jag skapa bättre förutsättning för mina fiskar och växter.
      "Vänlighet och kärlek är smittsammare än någon sjukdom"

      Kommentar

      • nadiagb
        • November 2004
        • 137

        #4
        åh, vad tråkigt min ena hoppade ur karet förra året men som tur var satt jag bredvid och kunde fiska upp honom.

        Ursprungligen postat av Tellus
        Jag är så himla arg på mig själv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Tog in våra guldfiskar från dammen igår för att låta dem vara i vårt 240 l akvarium över vintern. De fick vara i en badbalja över natten för att gradvis få upp tempen men jag är så f-bannat dum så jag täcker inte över dem, växter och pump hade de men inte det viktigaste. Trodde att de bara gömde sig under flytväxten imorse och ville inte stressa dem genom att lyfta på¨växterna. Så fick jag då syn på en av dem på golvet, stel som en annan fiskpinne. Idiot, idiot, idiot är jag, var bara tvungen att erkänna det någonstans. Blä.
        Koi, guldfisk, shubunkin, guldid, sandkrypare och nu senast äckliga beiga fasansfulla flugor

        Kommentar

        Arbetssätt...