Goldfish Connection show room

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cri
    • September 2002
    • 700

    Goldfish Connection show room

    Guld fisk till salu:



    Vissa utav er kommer inte att tycka om de sorter de ser här (öppna inte länken) och andra kommer att tycka att det är intressant (enjoy!).

    De som vill skapa negativ debatt ber jag vänligen att inte besvära sig för min del - inte intresserad...

    Mvh, cri
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #2
    Fascinerande skulle jag vilja påstå... sen har jag en massa andra åsikter om det därutöver men då negativa kommentarer undanbedes så håller jag dem för mig själv.
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      #3
      Ursprungligen postat av mckvinnan
      Fascinerande skulle jag vilja påstå... sen har jag en massa andra åsikter om det därutöver men då negativa kommentarer undanbedes så håller jag dem för mig själv.
      Håller ordagrant med mckvinnan!!

      (....undantaget följande tillägg, som inte nödvändigtvis ska ses som någonting negativt:
      "Återigen är det bevisat att det inte finns några begränsningar för människans envishet/dumdristighet/upptäckarglädje!!" )

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Fina fiskar för den som kan sköta dem.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          oj, vad har hänt?!
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            nä då finns de allt vackrare fiskar.
            174$ för en guldfisk låter som rena rånet i mina öron
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #7
              De är kanske inte vackra, men det är skillnad på dessa fiskar och den billiga Slöjstjärt mix du kan köpa i butikerna.
              Det går också att avla så det blir vackra fiskar, jag har haft Slöjstjärt med Guldfiskkropp och dubbla stora långa fenor genom att korsa Comet med SLöjstjärt.
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • mojn
                • February 2005
                • 61

                #8
                Jättefina, var kan man köpa dom?

                Jag tycker dom är jättefina och jättefula på en gång, det är det som är så häftigt! Kärlek och storhetsvansinne på en gång att människan kan "skapa" nya former.

                Sedan måste man nog veta vad som är nog- en fisk måste kunna äta och simma. Att dom inte kan simma som andra spigg tror jag inte att dom själva lider av i en anpassad miljö. Precis som en människa som föds blind kan leva ett gott liv i ett anpassat samhälle.

                Sedan vad som man tycker är sjukligt och groteskt är en personlig åsikt.

                Men man blir berörd av en slöjstjärt- hur, beror på vem som tittar!

                Mina fiskar brukar få omdömet -"de fulaste jag sett" eller -"det vackraste fiskarna jag sett"!

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #9
                  Du kan köpa/beställa dem av någon av Simontorp återförsäljare kolla deras fisklista här http://www.simontorp.se/sub_produkter/fisklista.asp
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • mojn
                    • February 2005
                    • 61

                    #10
                    Av min handlare så hävdar han att inga seriösa grossister tar in tex fisk utan ryggfena eller himmelstittare. Då vill jag inte ha det extrema, utan en snäll representant av odlingsformen.
                    Simontorp har många fina men de flesta varianterna har jag.
                    Vet du någon mindre grossist eller odlare i sverige som som kan ha lite ovanligare former.
                    Tycker att det är intressant debatt som väcker starka känslor det här med guldfiskens odlde former.

                    Kommentar

                    • cri
                      • September 2002
                      • 700

                      #11
                      Hej, jag bor inte i Sverige men har haft kontakt med ett par uppfödare som skickar akvarie fisk världen över till privat personer. Leta på www.ebay.com

                      Sök under:
                      All categories, home and garden, pet supplies, fish, tropical fish
                      Mvh, cri

                      Kommentar

                      • martal
                        • May 2004
                        • 618

                        #12
                        Hej.
                        Jag undrar varför denna debatt kommer upp.Tycker det är samvetslöst att rekommendera så uppenbarliga deformiteter.
                        Har slöjstjärt men har alltid försökt att ha slöjstjärt som fungerar på ett normalt sätt.Som kan var i ett "vanligt" akvarium.
                        Jag har varit väldigt glad över att dessa fiskar inte finns tillgänliga -att svenska folket är så medvetna att det inte funnits en marknad för t.ex bubble eye.
                        MVH Marita
                        Det här behöver du veta
                        www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #13
                          Så lite deformerad är OK - vem sätter gränsen?
                          Det gör väl vi själva var och en för sig. Själv har jag guldfisk i utedammen men skulle aldrig få för mig att skaffa en slöjstjärt överhuvudtaget. Detta är dock min personliga smak och jag sätter mig definitivt inte till doms över andra som har en annan smak
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • mojn
                            • February 2005
                            • 61

                            #14
                            Varför denna reaktion på odling?!!!

                            Hundar, kossor får- ja nästan alla av våra husdjur har odlats eller modifierats med åren för olika ändamål många gånger bara för att vara vackra för oss.

                            Som hunden tillexempel. Det finns inte många som har vargar hemma bara för dom är äkta. Reagerar ni likadant om ni ser en hund med korta ben?!

                            Kommentar

                            • Angeleyetearsdrop
                              • June 2005
                              • 45

                              #15
                              slöjstjärtar

                              Hej.

                              Jag har köpt de flesta slöjstjärtar hos Simontorp genom en affär i vår stad. Jag gillar verkligen mina fiskar. Mina favorit slöjstjärtar är "lejonhuvud". Jag fall direkt för dem i affären, för de va så söta. Jag har hade en svart slöjstjärt med två stora ögon.
                              På något sätt lockas jag av slöjstjärtar som inte ser precis ut som andra slöjisar.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...