Lekande Pakistanbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rogli
    • August 2005
    • 132

    Lekande Pakistanbotior

    Mina Pakistanbotior leker. Kan jag göra något för att rädda rom och yngel?
  • platy5
    • May 2005
    • 1087

    #2
    Är du säker på att dom leker ?
    Det är ngen som har haft botior som leker (vad jag känner till och alla zoo affärer säger att man inte kan odla dom akvarium)
    Men om dom leker så lycka till , kan inte så mkt om botior så jag kan inte svara på din fråga.
    __________________________________________
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

    Kommentar

    • Rogli
      • August 2005
      • 132

      #3
      Hej!
      Såsom de kråmade sig och hade sig kan jag inte ha misstolkat deras beteende. Hade de varit mer ormliknande i sina kroppar så hade de slingrat sig runt varandra. In under växterna och sen ut o.s.v.
      MEN, jag såg ingen rom! Tänkte att de kanske var alltför små och trillade in mellan gruskornen eller att det hela gick för fort.

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        Helt naturligt beteende för botior, de brukar hålla på så utan att för den skull leka. Det är som tidigare nämnt mycket ovanligt att få lek av botior. Den art som skall vara lättast att få lek av är dvärgbotian Yasuhikotakia sidthimunki
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Rogli
          • August 2005
          • 132

          #5
          Hej, tack för ditt svar. Då var det nog ingen lek eftersom jag inte såg några rom. Men beteendet var mycket likt lekande fiskar, desstom tappade de färg.

          Kommentar

          • Lenita
            • June 2003
            • 850

            #6
            Mina praktbotior har vid ett tillfälle haft ett liknande beteende, där det till och med kom ut nån sorts vit sörja (mjölke misstänker jag) ur en av fiskarna. Det bidde inget av det i alla fall och jag har ingen aning om vad som triggade dom.
            ____________________________________
            Pax vobiscum!

            Kommentar

            Arbetssätt...