Praktbotia, Akvariestorlek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dl_4711
    • June 2005
    • 82

    #16
    Ursprungligen postat av Torstensson
    Oavsett vilket så skulle det förvåna mig oerhört om du inte skulle kunna ha ett stim Praktbotior i din 375:a, å då menar jag inte en 5-6 stycken utan ett STIM!
    Åh, vad du retas. ;-) Jag som i princip bestämt mig för att bygga upp mitt botiastim helt utan praktbotior. Nu blir jag ju sugen på att ha med även en eller ett par sådana i mitt gäng...
    ///
    Dan L

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      #17
      Gör hellre så att den botian du väljer köper du en hel massa av, även om det inte blir Praktbotian. Man ska inte ha dom för få eftersom det är en stimfisk!

      Kommentar

      • Tastyfish
        • February 2005
        • 1761

        #18
        jag har dom i ett 250 (4 st) dom är helfestliga.
        jag ska dock upgradera till ett 400+ när jag flyttar till en lägenhet (kan dock bli svårt eftersom jag tycker man MÅSTE få ha akvarium i sin lägenhet )
        Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
        Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
        Måste skaffa mig fler djur!

        Kommentar

        • dl_4711
          • June 2005
          • 82

          #19
          Ursprungligen postat av Torstensson
          Gör hellre så att den botian du väljer köper du en hel massa av, även om det inte blir Praktbotian. Man ska inte ha dom för få eftersom det är en stimfisk!
          Fast det finns en massa trådar, både här och på loach online, som indikerar att botior nästan lika gärna stimmar och umgås med andra liknande arter som med sin egen art. Har du en avvikande åsikt i den frågan?
          ///
          Dan L

          Kommentar

          • Torstensson
            • June 2002
            • 1964

            #20
            Visst simmade/stimmade dom med andra fiskar, men när jag skaffade flera av samma art blev "stimmadet" häftigare. Men smaken e nog som baken...

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              #21
              Hade Pakistanbotier tillsammans med Praktbotier förut. De kunde stimma ihop nån gång. Fast oftast inte. Nu har jag bara ett gäng med Praktbotier. Finns nog ingen firre som stimmar bättre. De är där för varann i vått o torrt
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              Arbetssätt...