skadad mun på slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • angelica2220
    • October 2004
    • 110

    skadad mun på slöjstjärt

    Mina slöjstjärtar har varit på semester hos min pojkväns mamma, hämtade hem dem idag. såg att den ena hade skadat sin mun igår, nu när jag kom hem med den har det losssnat "bitar" från den och det är lite rött i kanten. Har haft i salt i vattnet, 3%. Är det något mer jag bör tänka på? kommer munnen att kunna bli helt återställd?
    Tacksam för svar!! /Angelica
    "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Du menar väl 0,3 % salt.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • angelica2220
      • October 2004
      • 110

      #3
      jopp, menade det
      "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

      Kommentar

      • angelica2220
        • October 2004
        • 110

        #4
        Munnen verkade bli bättre först men sen så blev sårkanterna röda, var inte hemma igår men när jag kom hem idag så var min andra slöjstjärt på och nafsade på munnen och kroppen hela tiden. Jag har inget annat akvarium som jag kan stoppa en av dem i. Så länge så har jag stoppat den friska slöjstjärten som nafsar i en fjärilshov som är fäst i kanten. Vad ska jag göra? Någon som har ett tips? Känner mig taskig om jag låter honom vara kvar i håven, men å andra sidan så är det hemskt att se hur han nafsar på den andra...
        "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          Det finns en risk att din andra fisk ser den så sjuk att den vill döda den av självbevarelsedrift.
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • angelica2220
            • October 2004
            • 110

            #6
            jo, har förstått det. Men ska jag ha kvar den friska i hoven eller ska jag släppa ut honom och riskera att han gör den andra mer illa??
            "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              funderat på avlivning ?
              ibland är det bästa lösningen.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • angelica2220
                • October 2004
                • 110

                #8
                avlivning??? bara för att han har gjort illa munnen litegran?? Det blir mitt sista alternativ. Han är hur frisk och kry som helst annars. Eller menar du att jag ska avliva den friska fisken som trakaserar honom...
                "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #9
                  Prova att ha ljuset släckt.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • angelica2220
                    • October 2004
                    • 110

                    #10
                    Tack ska prova det!
                    "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

                    Kommentar

                    • sunkan aspidoras
                      • June 2005
                      • 925

                      #11
                      lägg i en plastbytta modell större och ha en av fiskarna i! dränk byttan med vatten så kommer den att ligga precis vid vattenytan så att vattnet kan cirkulera i den.. gjorde så när jag hade en vansinnig kamphane! funkar jättebra under en kortare tid...

                      Kommentar

                      • angelica2220
                        • October 2004
                        • 110

                        #12
                        håven hade det syftet, men tack ändå!
                        "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

                        Kommentar

                        Arbetssätt...