Var är draget ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gud bevare Tsaren
    • April 2004
    • 276

    Var är draget ?

    När jag först började skriva här för ett år sedan ungefär var det en intensiv och rolig dialog man kunde föra med andra hållare av guldfisk. Nu tycker jag det hela stagnerat, antalet dagliga inlägg är ju minimalt.

    Vad är det som händer, gott folk ? Var tog glöden vägen ?

    Högaktningsfullt
    Gud bevare Tsaren
  • haggan
    • October 2004
    • 246

    #2
    Jaa du, jag har ingen aning!
    Fortfarande en dum nybörjare
    http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Jag gör så gott jag kan!! Kan visserligen hålla med dig om att det blivit lite stagnation sista halvåret men efter att ha kollat zoopet hela sommarn så tycker jag det verkar som om det börjar bli lite mer drag nu.

      Alla mina slöjisar lever och mår bra, de ger sjutton i ancistrusparets små yngel som dyker upp var sjätte vecka. Inga sjukdomar och inga konstigheter så där har jag inget att "bidra" med. Hur mårera fiskar då?
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Alla har börjat med Koi och kollar på sådant här. http://havedammen.dk/mod.frontpage.13
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • haggan
          • October 2004
          • 246

          #5
          Mina fiskar

          Mina fiskar (varav två nyinköpta för i år) mår bra i dammen förutom att de störs av en häger. Har lagt nät över hela dammen.
          Annars är jag mest på engelskspråkiga forum.
          Fortfarande en dum nybörjare
          http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

          Kommentar

          • Gud bevare Tsaren
            • April 2004
            • 276

            #6
            Hej gott folk !

            Lenmar, Kramfors och Haggan (?!), det är underbart att ni finns. Vi får väl tillsammans ta och bilda den ledande kvartetten på den här delen av forumet och hålla lite liv i guldfiskdebatten nu till hösten.

            Peace

            Gud bevare Tsaren

            Kommentar

            • cri
              • September 2002
              • 700

              #7
              Ursprungligen postat av Gud bevare Tsaren
              Hej gott folk !

              Lenmar, Kramfors och Haggan (?!), det är underbart att ni finns. Vi får väl tillsammans ta och bilda den ledande kvartetten på den här delen av forumet och hålla lite liv i guldfiskdebatten nu till hösten.

              Peace

              Gud bevare Tsaren
              Varför inte skriva ett inlägg om Romanov familjen?
              Mvh, cri

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                #8
                Drag??

                Jo det skall jag meddela er gott folk att i morse när jag gick för att titta till mina älskade små slöjisar så hade pumpen gått i baklås..... Å pumpat ut ca 15 liter vatten på golvet..... Vatten ÖVERALLT blir det!!! Mattor och annat som barna dragit dit; fleeceplädar, dockkläder mm mm....

                Så här har det varit drag hela dagen!!! Blev ju tvungna att flytta hela akvariet för att komma åt att torka upp under bänken/byrån !!! Vattenbytet blev lite större än vad vi hade tänkt så jag hoppas de inte krisar ihop nu!!

                Ha en underbar dag!!
                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                • Gud bevare Tsaren
                  • April 2004
                  • 276

                  #9
                  Cri: Om den familjen kan aldrig skrivas för mycket, det håller jag med om

                  Det skulle dock vara ännu mer intressant med en presentation av dig själv. Bor du verkligen i Genéve ? Vad gör du där ? Och vilket märke har klockan du bär på din arm ?

                  Högaktningsfullt
                  Gud bevare Tsaren

                  Kommentar

                  • cri
                    • September 2002
                    • 700

                    #10
                    Ursprungligen postat av Gud bevare Tsaren
                    Cri: Om den familjen kan aldrig skrivas för mycket, det håller jag med om

                    Det skulle dock vara ännu mer intressant med en presentation av dig själv. Bor du verkligen i Genéve ? Vad gör du där ? Och vilket märke har klockan du bär på din arm ?

                    Högaktningsfullt
                    Gud bevare Tsaren
                    Vilken fråga .... ja, jag bor bor "verkligen" i Genève. Vi har Fête de Genève (festival) här så vad jag gör just nu är att ha kul... och klockan på armen i dag känner du kanske inte till Adler, http://www.adler.ch/, vägrar Rolex och min favorit är min Girard Perregaux, de är kända för sin kvalite och gör "the movement" till Bulgari bland annat. http://www.girard-perregaux.ch/
                    Mvh, cri

                    Kommentar

                    • cri
                      • September 2002
                      • 700

                      #11
                      *skakar hand* tillbaka men har cell skräck bara jag läser "ubåt"...
                      Senast redigerad av cri; 15 August 2005, 10:04. Anledning: smile
                      Mvh, cri

                      Kommentar

                      • peppito
                        • December 2003
                        • 1612

                        #12
                        Var nere i en ubåt förra helgen i tyskland. Slog i huvudet ruskigt många gånger samt att det var obehagligt varmt på vissa ställen. Hoppas de svenska är bättre än de gamla ryska som denna var.
                        "du ångrar bara det du inte gjorde"

                        Kommentar

                        • mojn
                          • February 2005
                          • 61

                          #13
                          Jag brinner -Aj vad det luktar bränt!

                          Jag har blivit en manisk akvarist med bara slöjstjärtar och kollar ofta in sidan och lär av era kloka inlägg, skall bli duktigare att göra avtryck på sidan så ni vet att ni läses.

                          Själv så håller jag på att anlägga en trädgårdsdamm för slöjstjärtana i ett hörn av trädgården där Gudrun välte 50 granar i vintras.

                          Jag hoppas att glöden som finns skall flamma upp till en skogsbrand!Och annars hoppas jag på mer guldfisk till folket!!!

                          MVH Michael

                          Kommentar

                          • Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

                            #14
                            Tänk på hur du bygger dammen, Slöjstjärtar är korkade de har inte vett att bli rädda och blir lätt byte för kråkor och katter.
                            http://www.kramforskoi.com/

                            Kommentar

                            • mojn
                              • February 2005
                              • 61

                              #15
                              Skall det vara "höga" kanter då?- för att försvåra fiske från kanten. Är det så du tänker?

                              Tacksam för svar! MN

                              Kommentar

                              Arbetssätt...