konstiga siamesiska algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    konstiga siamesiska algätare

    hej
    jag har 2 fullvuxna siamesiska algätare, båda ca 5 år. De bor i ett 450l sällskapsakvarium.

    Tidigare har jag sett att de jagat varann lite (då bodde de i 100l) men nu på senare tiden har de blivit lite konstiga. De simmar typ runt efter varann i cirklar och blir väldigt bleka (de ser sjuka ut..) och typ pussar varann längs kroppen. De juckar även mot varandra.
    Igår for de runt så i säkert 20 min vid första tillfället, sen såg jag att de gjorde om det igen. Och idag gjorde de likadant.

    Är det nån form av rangordnings-grej eller.. jag vill ju gärna inbilla mig att det är ett förspel till lek

    mvh
    Lena Maria
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #2
    Jag tippar på rangordnings uppgörelse. När jag bara hade två höll de på så där, nu när jag har 4 är de mycket lugnare (i375l). Ett tips skaffa kompisar om det nu går att få tag på så stora som dina troligtvis är.
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hej

      jag har 2 små också, lite mindre än "halvstora" om det säger något.

      men de verkar ju inte hata varann, snarare vara kompisar... konstigt. för de verkar inte bita varandra utan mer nafsa, pussa typ.

      söta är de iaf
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        de är helt klart en av mina favuriter, häftigt att de ligger och vilar på rötterna, botten eller ett större blad
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          ja de är coola!
          fast väldigt lättstressade enligt mig. bleknar fort om man sticker ner handen och rotar lite i akvariet.
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          Arbetssätt...