jag tror jag blir galen...!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    jag tror jag blir galen...!

    jag vill ha sällskap till guldfiskar... av varierande former och storlekar (guldfiskarna alltså)... men vad? när man ska söka fisk på den här sidan, så kan man inte ställa in vilken temp man vill att fisken ska leva i, utan alla andra parametrar som finns, utom just tempen. jag vill ha ett komplement till guldfiskarnas ganska tråkiga livsstil, och liva upp det hela med en annan stimfisk, som inte är alltför liten eller vild. men vilken? elritsor är fula, och dom drar man upp ur närmaste sjö/å, och riskerar då att hela ens guldfisk bestånd ska dö ut av diverse parasiter. abbrrar? njae, mört kanske!
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    tråden hade kanske passat bättre i "zoopet.com" avdelningen.

    är väl inte omöjligt att admin kanske kan få in en sån sökfunktion men det tar nog lite mer tid än du vill vänta så kanske google kan komma med nåt bra förslag.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • zingo_boy
      • August 2002
      • 983

      #3
      jaha, då får jag npg smälla upp den där också.

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Hur stora är dina guldfiskar? Jag vet att det inte "trivs" i varmare vatten, men jag har två st i mitt kar som ligger på ca.24-26c. De verkar inte ha några problem med det. Tillsammans med dem har jag bla. Lykttetra och Kardinaltetra. De tetrorna blir dock endast 5 cm. Men det finns ju större tetror med om man letar. Barber kan vara rätt elaka, men det finns vissa som är lite fredligare. Eller varför inte ett gäng av någon karpliknade fisk?
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • zingo_boy
          • August 2002
          • 983

          #5
          jo, iofs. mina är just nu runt 15 cm långa, av typen comet. och tempen jag har i akvariet är rumstemperatur. runt 20. jag har en futtig elritsa kvar, och dem är inte vackra att titta på... men men, gratis va den, och nu vill jag ha en fisk med färg och liv i...

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Kanske nån av dessa tetror:



            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • Tastyfish
              • February 2005
              • 1761

              #7
              jag skulle velat ha större fiskar som komplement till guld fiskarnas egna storlek, typ hästnos mal eller så fast sen stim fiskar red line torpedo eller regnbågsfisk skulle jag tyckt sett enormt häftigt ut med guldfiskar
              Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
              Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
              Måste skaffa mig fler djur!

              Kommentar

              Arbetssätt...