Botiastege som leker.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axolotl
    • June 2005
    • 54

    #16
    Var köpte du rostratorna? Jag har en ensam satackare som jag vill införskaffa några kompisar till.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Hej

      Hmm, de var ju rätt lika mina Pakistanbotior (Botia almorhae). Förresten, är inte den så kallade Polka dotbotian en variant av B. almorhae, eller B. rostrata? Åtminstone misstänker jag det.

      Här är en bild på mina botior:
      Bifogade filer
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • gladys
        • March 2005
        • 1962

        #18
        Ursprungligen postat av axolotl
        Var köpte du rostratorna? Jag har en ensam satackare som jag vill införskaffa några kompisar till.
        Haha, det finns bara en kvar... å den ska jag köpa imorrn..
        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

        Kommentar

        • axolotl
          • June 2005
          • 54

          #19
          Hmmm tänkte jag skulle höra var handlaren var han köpt dem ifrån så jag skulle kunna be min lokala akvarieaffär ta in ett gäng.

          Skulle du kunna hjälpa till med det eller är du fortfarande rädd för att jag ska köpa "din" fisk?

          Kommentar

          • svensdotter
            • March 2005
            • 247

            #20
            jag inbillar mig att gladys kan ha skojjat med dig......




            men det är hur som helst djurboa i hammarstrand hon köpt dom hos.



            lika bra du får ett enkelt svar så du inte blir så stött...
            blondin!

            Kommentar

            • PatrikMalmo

              #21
              Dvärgbotian har lekt i akvarium (Helmut Pinter), och det var ett vanligt sällskapskar - men förmodligen rätt välskött och med varierad utfodring (Pinter är liksom lite fena på det, för att prata akvaristspråk).

              Därmed, det är inte helt omöjligt att dom lekt. Hur man sedan går tillväga finns det däremot inte så mycket info kring, eftersom det är väldans sällsynt, för att inte säga obefintligt, med odlingsrapporter kring botia. Du får köra vidare som du gjort och experimentera lite.

              Skoj är det i vart fall när firrar som knappt lekt i akvarium ändrar beteende. Körde Siamesiska algätare ett tag, och en afton blev två av hannarna helt guldskimrande när de rök ihop i en rätt långdragen fight. Blev nu ingen lek av det såvitt jag vet, men skoj att se. Mina dvärgbotior ändrar också färg med jämna mellanrum, men lekt har de aldrig gjort. I nuläget lär det inte bli av heller, då de går med några Jullar...

              Håll humöret uppe och prova igen - roligt med sån´t!!

              Hilsen,

              P

              Kommentar

              Arbetssätt...