svarta utslag...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SKogsmulle
    • April 2005
    • 13

    svarta utslag...

    HEj

    MIn Guldfisk (slöjstjärt) har fått svarta utslag på kroppen

    det började på stjärtfenan sen över natten har hon fått på ena sidan av kroppen också, vad är detta är hon sjuk eller..?? tacksam för svar


    /Skogsmulle
  • Eese
    • December 2004
    • 18

    #2
    Om det är en ung fisk kanske den har börjat utveckla sitt svarta pigment. Så var det i alla fall för en av mina slöjstjärtar, från början var den vit/orange men sen blev den trefärgad efter några månader.

    Kommentar

    • SKogsmulle
      • April 2005
      • 13

      #3
      jo men varför är den så slö och hängig då...de har den inte vart förut.. =(

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Hur är vattnet hur ofta gör du delvattenbyten
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • SKogsmulle
          • April 2005
          • 13

          #5
          vattnet är faktiskt bara vanligt kranvatten vilket inte är så väldans bra men det är tillsatt salt i det iaf...jag byter vatten en gång i veckan...

          Kommentar

          • cri
            • September 2002
            • 700

            #6
            Hur stort är akvariet och slöjstjärten? Hur ser den ut nu och hur mycket salt tillsatte du? Bytte du vatten samtidigt? Temperatur på vattnet?
            Många frågor (leende)...
            tinna
            Mvh, cri

            Kommentar

            • SKogsmulle
              • April 2005
              • 13

              #7
              75 liters akvarium, slöjstjärten var inte speciellt stor den var ganska ung har ingen exakt storlek, och nu ser den faktiskt ganska död ut för att den är nämligen död nu jag tillsätter 2 teskedar salt vid varje byte, temperaturen är 25-26 grader,

              men nu som sagt är den död men jag skulle ändå vilja veta vad som var fel, den blev ju nästan som rostig på sidan, och stjärtfenan... hmmm

              Kommentar

              Arbetssätt...