Mordisk fisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jade_Carro
    • December 2004
    • 22

    Mordisk fisk!

    Ush, skulle köpa ytterligare en siamesisk algätare. Gick in i en annan butik än där jag köpt de föregående siameserna och sa att jag ville ha en siamesisk algätare. Visst, fick en vit och svart långsmal fisk. Kommer hem, släpper ner den i akvariet. Ser de fina skillnaderna mot de andra fiskarna. Fenirna är inte genomskinliga! Dessutom så simmarden snabbare och smidigare än de andra fiskarna och såklart, genst sätter den fart mot min bäbiseldstjärt och börjar slåss! Inte det minsta roligt eftersom Eldstjärten är min lilla ögonsten. Snabbt fram med håven och börja fiska! Efter sisådär tre kvart får jag äntligen upp den torpedsnabba fisken och lägger den i en liten yngelpoton. Där stannar den faktiskt flera timmar innan den hoppar ur och inleder "kalla kriget", vilket betyder att den bara bråkar när jag inte är där och tittar till fiskarna. Vad gör man? Går tillbaka till affären eller? omöjligt, den är såld och ska inte öppna förrän om nån månad med en ny ägare. Så nu åker fisken. Känner stor lust att bara hiva ut den genom fönstret, men man får väl avliva den på ett någorlunda humant sätt. Förhoppningsvis så repar Eldstjärten sig, nu är han gråaktig av stress och ärrad. Stackars fisk.
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Du har fått hem en "falsk siames" verkar det som.
    Innan du avlivar den så kan du ju se om det inte är någon som vill ha den först. Kanske finns någon i din närhet som vill ha en.
    Annars så skulle jag nog som du själv säger, avliva den.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      kan ju fråga om butiken tar tillbaka den och förklara varför.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        hej

        tråkigt med fisken..

        känner du ingen som kan få fisken då? eller har du kanske ett litet akvarium där den kan vara tills du hittar nån att ge bort den till?

        tips: sätt in annons på ciklid.se och akvarieguiden.nu där du skänker den, eller sätt ut annons på zoopet om du är goldmedlem.

        bor du i eskilstuna kan jag adoptera den!

        Angående eldstjärten tror jag inte du behöver oroa dig! Eldstjärtar blir kraftigt revihävdande då de blir stora! Jag har en eldis som jag haft i mer än 8 år och tyvärr den är grymt revirhävdande och letar verkligen efter offer att jaga.

        Lenis
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        Arbetssätt...