Bråkig förföljare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stålullis
    • April 2005
    • 16

    Bråkig förföljare

    Vet inte om det här är direkt nån guldfisk-fråga, men visste inte riktigt var jag skulle skriva nånstans... Har 1guldfisk o 1 slöjstjärt. Guldfisken har jag haft något längre, och han har alltid varit den lite tuffare; han är mindre orädd och mer fart i. Nu har han plötsligt(sen igår) blivit lite hängig och apatisk (det är ett separat problem men under utredning). Samtidigt har min slöjstjärt börjat "retas" och förfölja honom. Guldfisken står nu ganska ofta stilla inne bland växterna och nere vid botten, och nästan hela tiden kommer slöjstjärten farande och liksom jagar upp honom. Han simmar emot honom och förföljer honom en bit men sen lämnar han honom för att en stund senare göra samma sak igen.. Det ser ibland lite ut som om han försöker skada guldfisken, han nästan äter på honom, "biter" honom i sidan, ser ut som om han siktar på ögonen. Det här har aldrig hänt förut. (Vet inte om guldfisken blivit konstig sen slöjstjärten började bli störig, eller om slöjstjärten passar på för att hans kompis är ur fas.) Vad göra?!
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Ja, de kan av självbevarelsedrift döda en sjuk fisk, därför om möjligt ska en fisk som visar symtom på att vara sjuk vara i en karantän.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Stålullis
      • April 2005
      • 16

      #3
      Ok, fixar det genast och hoppas att det löser sig...

      Kommentar

      • mojn
        • February 2005
        • 61

        #4
        Hur har det gått?

        Hur har det gått?
        Har han blivit snäll?
        MVH Michael

        Kommentar

        Arbetssätt...