bild på hona och hane eldstjärt efterlyses!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • elinor
    svarade
    Ursprungligen postat av lenis3
    hej

    av ryggfenan att döma är det en hane du har.

    är det mycket aggressiv?
    Så det är en hanne jag har... kul att veta. Nä, jag kan inte påstå att jag upplever honom som aggressiv. Ibland så drar han en vända i karet och då är det oftast Siamensisen som simmar framför honom *skrattar*. Han är ganska lugn utav sig och ibland så simmar han sida vid sida med våra praktbotior, vilket ser ganska rart ut..

    Lämna en kommentar:


  • lenis3
    svarade
    hej

    av ryggfenan att döma är det en hane du har.

    är det mycket aggressiv?

    Lämna en kommentar:


  • elinor
    svarade
    Jag har ingen aning om vilket kön min eldstjärt har men om du kanske kan få en bild av någon annan så finns ju möjligheten att jämföra.. Här är en bild på min eldstjärt.. det kanske kan hjälpa dig litegrann *ler*

    Lämna en kommentar:


  • lenis3
    startade ett ämne bild på hona och hane eldstjärt efterlyses!

    bild på hona och hane eldstjärt efterlyses!

    hej

    jag funderar på att köpa en till eldstjärt till mitt 450l.. det borde funka. (om det inte gör det så kan jag nog lämna den till zooaffären) vet att de är aggressiva.

    i akvariets lexikon står följande om könskillnader (ej exakt) ""hona kraftigare, blekare färger...hanes ryggfena har en spets bakåt medan honans bildar en rät vinkel""
    känns som man förstår bätre om man ser på bild, sååå, har som vet kön på sin eldstjärt samt har en bild på den...?

    mvh

    Lena Maria
Arbetssätt...