Min Adde flyter, hjälp mig arbeta fram en kur!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jest
    • March 2005
    • 30

    #16
    Hej! Tänkte titta in och rapportera lite hur det går med min rara vän. Adde har simmat som han ska sedan mitt senaste inlägg. Igår så var det strul med simblåsan igen, samt akvariet såg jäkligt risigt ut igen (var tre dar sedan jag bytte vatten). Insåg att jag måste göra slag i saken och ta ur all den sten som min flickvän inredde akvariet med. Efter en massa grävande och slitande hade ca 4 centimeter grus/sten försvunnit och endast ett mycket tunt lager är kvar på botten nu. Vattnet blev grisigt och grumligt, fanns mycket skit därnere, men jag fångade så mycket som möjligt med håv och bytte sedan en tredjedel vatten.

    Jag misstänker att denna minst sagt drastiska åtgärd blev för mycket för den lilla platy som simmare runt i akvariet eftersom han blev mer och mer apatisk. Idag har han legat hela dagen på botten och andats tungt, samt att han rygg blev krokig. Jag vet inte varför det blev så, men jag beslutade mig nyss för att ta bort honom eftersom guldfiskarna var på och började nafsa på han. Må han simma i det himmelska havet just nu.

    Jag ska tillägga att Adde slutade flyta upp och ner ett par timmar efter jag bytt vatten.

    Jag är febrilt på jakt efter ett begagnat akvarium på minst 220 liter, så om någon därute har ett ståendes (får gärna vara ett snyggt möbelakvarium) så mejla mig gärna. I det nya akvariet ska jag inte ha någon småsten alls utan bara lite större, grövre stenar så det inte ser så sterilt ut.

    Kommentar

    Arbetssätt...