hoppande kuhli??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slechmiinh
    • December 2004
    • 79

    hoppande kuhli??

    Vad menas med följade:

    "Se till att ha tättslutande täckglas, eftersom den annars lämnar akvariet under natten." Zpet artikeln om kuhli

    vadå "lämnar akvariet".. smyger den?

    Är de väldigt skygga? Min gode vän hade en som vare sig hoppade ur akvariet (lämnade akvariet) eller gömde sig särskillt mycket. Det sista kan ju iofs ha berott ganska mycket på utbudet gömställen.. Den levde länge i varje fall..

    Någon annan med åsikt?
    //Sarah
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Mina sover mellan en växt och frontglaset, så skygga är de då inte... Jag har tättslutande glas, men har glömt dem av ett flertal gånger och ingen av mina ålar har "lämnat" karet...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hej!

      jag har 10 ålar och igår plockade jag ur alla för en flytt. jag kan säga att det blev en jäkla fart på dom och jag var rädd att de skulle hoppa ur karet! jag har alltid tättslutande glas så jag rekommenderar dig detsamma.

      tänk på att ha några stycken, de är stimfiskar, och många säger att de blir mer orädda ju fler man har.
      Lena Maria
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • slechmiinh
        • December 2004
        • 79

        #4
        hehe, får se om de blir några, jag är jättesugen men killen vill hellre ha en "salamander". något som jag är rätt skeptisk till dock.. Men vi får se.. De är ju så otroligt häftiga..


        Någon fisk man INTE bör blanda den med? (förutom stora och hungriga fiskar)
        //Sarah

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          hmm jag kan inte komma på nån fisk man inte ska blanda den med.

          den vill ha sand.. nåt jag kanske bör tillägga..
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          Arbetssätt...