Praktbotians beteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emotional
    • January 2004
    • 475

    Praktbotians beteende

    Jag har 6st söta små praktbotior. Frågan är om de beter sig normalt.
    Det har hänt många gånger att jag trott att de varit döda.
    Kan de verkligen försöka lura mig att mata dem? (Jag matar varannan dag). Men de första gångerna när de legat där på botten så prövade jag att mata lite grann för att se om det blev liv i fisken,vilket det blev. (Absolut första gångerna så tog jag såklart till håven). Men sen så blev det ett mönster,så jag "gick inte på det".

    Eller är det någonting fel på dem? Har sett att de ligger upp och ned,på sidan osv. Men om jag tittar nog länge på dem/matar/släcker lyset eller liknande så simmar den iväg som ingenting. Jag tror inte att det är samma fisk varje gång.

    Varför gör de så?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=139251
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    Det där är ett vanligt beteende hos praktbotior. De kan "vila" i alla möjliga ställningar. Oftast vilar de i en grotta om de har tillgång till det.

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      #3
      Ursprungligen postat av Magnuz
      Det där är ett vanligt beteende hos praktbotior. De kan "vila" i alla möjliga ställningar. Oftast vilar de i en grotta om de har tillgång till det.
      Håller med föregående talare!
      Rätta mig om jag har fel, men praktbotian är den enda(?) fisk som kan vila på sidan eller rygg?

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        #4
        Ursprungligen postat av sockerconny
        Ursprungligen postat av Magnuz
        Det där är ett vanligt beteende hos praktbotior. De kan "vila" i alla möjliga ställningar. Oftast vilar de i en grotta om de har tillgång till det.
        Håller med föregående talare!
        Rätta mig om jag har fel, men praktbotian är den enda(?) fisk som kan vila på sidan eller rygg?
        Eller så vilar de ovanpå varann... De är helt klart en galen och helkul fisk
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        Arbetssätt...