Hur veta att botiorna dör?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    Hur veta att botiorna dör?

    jag körde tidigare idag min veckliga genomkörare av karet och upptäckte då att en av mina pakistaner var minst sagt död (saknade huvud och var täckt av mögel) frågan är just som rubriken säger: hur faen ska man veta när dom här dör eller bara gömmer sig har jag fel när jag tror att dom gömmer sig hela tiden eller är det ett normalt beteende för just pakistaner och khuliis?
    My internet should be readonly.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ursprungligen postat av jolon
    jag körde tidigare idag min veckliga genomkörare av karet och upptäckte då att en av mina pakistaner var minst sagt död (saknade huvud och var täckt av mögel) frågan är just som rubriken säger: hur faen ska man veta när dom här dör eller bara gömmer sig har jag fel när jag tror att dom gömmer sig hela tiden eller är det ett normalt beteende för just pakistaner och khuliis?
    I samband med amtning så skall man alltid sätta sig en stund framför akvariet och ge akt på vad som händer. Om man inte har övermatat i akvariet så kommer även fiskar som är skygga att titta fram då.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • jolon
      • December 2002
      • 1075

      #3
      Tänkte på det med, tyvär så har jag en fästmö som gillar att mata fisk, jag antar att du ser problemet. Så fort vi får igång hennes kar så kommer det beteendet dö ut.
      Å andra sidan sett just khuliis är knappast dom som är snabbast vid glaset,jag har noll intresse att ändra layouten av karet, (jag gillar fiskarnas behov mer än mitt behov av att se dom)just när det gäller matning så är den(för dom fiskarna) i dom delarna av karet jag inte ser,,
      My internet should be readonly.

      Kommentar

      • jolon
        • December 2002
        • 1075

        #4
        ursäktar pissig meningsbyggnad
        My internet should be readonly.

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          #5
          Det enda som hjälper mot sambo/fästmö-sjukan är just ett eget akvarie till dem. Drabbades av det också för ett tag sedan. Så det är bra planerat att hon får sig ett eget
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • Robot
            • February 2004
            • 1174

            #6
            Annars kan du prova och lukta lite på vattnet.. Ofta kan man känna att det inte luktar som det ska då..

            Knepigt trix men du kan ju prova..

            Kommentar

            • smurfmats
              • February 2003
              • 3538

              #7
              Ursprungligen postat av Robot
              Annars kan du prova och lukta lite på vattnet.. Ofta kan man känna att det inte luktar som det ska då..

              Knepigt trix men du kan ju prova..

              ja det kände jag när malhonan dog bakom en stooor javaormbunke, det luktade ju inte hallontårta om vattnet efter några dagar...
              tråden om fjärilars lek!

              Kommentar

              • jolon
                • December 2002
                • 1075

                #8
                Sen uppdatering men, efter en rigorös matning med svarta mygg, (den som uppfann vita mygg borde få MYCKET stryk dom flyter ju!) så har även jätte botian visat sig, personligen så trodde jag att det var just den som hade dött..
                My internet should be readonly.

                Kommentar

                • elinor
                  • February 2003
                  • 1323

                  #9
                  (den som uppfann vita mygg borde få MYCKET stryk dom flyter ju!)
                  Vill du skylla på nån så kan du tacka evolutionen för de vita myggen
                  Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                  Kommentar

                  Arbetssätt...