Fiskarna leker?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Torpet
    • December 2004
    • 4

    Fiskarna leker?

    Jo, jag har 8st Slöjstjärtar de simmar runt och se ut att uppvakta en av dessa, ken det vara en hona? Kommer ej ihåg hur honor ser ut.
    De som är 2 som är vita med rött på "huvudet" ken det vara homor.
    Kan de få yngel,det blev det i akvariet jag hade på 70,talet. Men där jag köpte fiskarna sa de att man inte kan få yngel, när jag sede att jag hade det under 70,talet så såg han lite förvånad ut. Det är svårt i fångenskap fick jag till svar i affären.
    Vad anser ni,
    Janne
    Fisk
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    Jag vet inget om sjölstjärtar och lek osv.

    Men det jag kan bidra med är att jag vid två tre tillfällen har sett att andra medlemmar på forumet har sagt att de fått rom och yngel av slöjstjärtar.
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • Phoeniks
      • February 2004
      • 12

      #3
      Har inte haft ngra som helstr problem att få yngel av slöjstjärt! Problemet är att man får gallra bort individer med oönskade former! Det går att könsbestämma fiskarna. Det är lätt då man just bytt vatten då brukar iaf mina fiskar dra igång att leka ! Hanarna får lekutslag på gälarna och de har som sporrar på fenorna vidgälarna. Honorna har inget av dessa kännetecken. De brukar i allmänhet vara kraftigare runt buken! Så det är inga problem att få slöjstjärt i lek lite svårare är det att rädda rommen från att bli uppäten.
      Har en liten hobbyuppfödning av div. sällskapsdjur bl.a. Guldfisk, Ancistrus, Parakiter, Undulater, Finkar och hönsfåglar!

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Discover the latest breaking news in the U.S. and around the world — politics, weather, entertainment, lifestyle, finance, sports and much more.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • martal
          • May 2004
          • 618

          #5
          Hej
          8 slöjstjärtar i ett akvarium???
          Det är inte sant.
          Vad gör du då.
          4000 liter????
          Mvh Marta
          Det här behöver du veta
          www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

          Kommentar

          Arbetssätt...