Ensam Slöjstjärt, ledsen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Tropfrog
    svarade
    Det tror jag tyvärr inte en sekund på, ingen annan här heller.
    MVH
    Magnus

    Lämna en kommentar:


  • Amalia
    svarade
    Nu mår fisken bra, och bor med 2 guppy.

    Lämna en kommentar:


  • Gud bevare Tsaren
    svarade
    Men kära Amalia, ska det vara så svårt att skaffa ett vanligt, hederligt akvarium då ?

    Ett litet 60-liters paket, som så ofta köps av nybörjare, kostar ju blott en spottstyver och vore så mycket bättre än din lilla skål. Dessutom tar det knappast särskilt mycket mer plats.

    C uvasjenijem
    Gud bevare Tsaren

    Lämna en kommentar:


  • Amalia
    svarade
    Joo, de låter troligt.
    Vattnet har ingen nitrit eller nitrat så de kan de inte bero på. Han ligger licksom helt stilla, verkar nästan borta. men om man knackar lite på glaset vaknar han till igen. Då verkar han må bra :S

    Lämna en kommentar:


  • Tant Nancy
    svarade
    Tror inte din fisk blir lyckligare av en kompis utan att du gör något åt de förhållanden han lever i. Hans beteende skulle väl kanske kunna bero på att han drabbats av det som de andra dött av...

    Lämna en kommentar:


  • Amalia
    svarade
    De har jag inte sett. Som du kanske vet är mitt akvarium för litet. och de kompisar jag köpt till honom har dött efter ca 1 månad. Det är bara den jag har nu som har överlevt. men nu har han blivit sjuk. Skulle hans beteende kunna bero på ensamhet ?

    Lämna en kommentar:


  • Kramfors
    svarade
    Köp en kompis, om du ser på dem på kvällen så brukar de ligga tillsammans på botten och sova.

    Lämna en kommentar:


  • Amalia
    svarade
    Min bor ensam nu, kan de må dåligt av de?
    För de ligger undervatten ytan ibland. Helt stilla. Men när man kommer in i rummet så simmar den iväg, och verkar må bra. Den har jätte bra aptit oxå. Beror de på ensamheten , eller är de något annat problem?

    Lämna en kommentar:


  • Kramfors
    svarade
    Slöjstjärten äter guppy och mindre fiskat, den vill gärna ha en kompis då de är stimmfiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Amalia
    svarade
    Jag vet.

    Men de andra trådarna är ju avslutade.

    Lämna en kommentar:


  • Guy Palm
    svarade
    Läs svar i alla dina andra trådar som du har startat. Du kommer inte att få några andra svar bara för att du sartar en ny tråd.
    Din skål är för liten.
    Gott nytt år.
    Guy

    Lämna en kommentar:


  • Amalia
    startade ett ämne Ensam Slöjstjärt, ledsen?

    Ensam Slöjstjärt, ledsen?

    Min Slöjstjärt bor nu ensam efter som hans kompisar har dött.
    Mår han dåligt av att vara ensam?
    Läste någonstans att de var "sociala" fiskar. Måste de ha fiskkompisar av samma ras? eller skulle de funka med guppysar som sällskap? Han är 6 cm.
Arbetssätt...